کد خبر 1434698
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
بلومبرگ: اتحادیه اروپا با کمبود شدید گازوئیل مواجه می‌شود

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اتحادیه اروپا تا چند ماه آینده با کمبود شدید گازوئیل مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا ظرف چند ماه، اتحادیه اروپا با کمبود شدید دیزل مواجه خواهد شد.

جک ویتلز، نویسنده بلومبرگ به نقل از گزارشی که توسط موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی منتشر شده،   آورده است: ذخایر گازوئیل شمال غرب اروپا در آغاز بهار به پایین‌ترین سطح در دوازده سال گذشته کاهش می‌یابد.

به گفته نویسنده، وضعیت انرژی در اتحادیه اروپا در فوریه و زمانی که رهبران کشورهای اروپایی تصمیم به قطع عرضه سوخت روسیه گرفتند، رو به وخامت رفت.

جیمز بارلی، تحلیلگر Wood Mackenzie هم تاکید کرده است، روسیه تنها تامین کننده اصلی سوخت دیزل اروپا از طریق دریا است و با توجه به تحریم‌ها علیه نفتکش‌های روسیه، بحران دیزل در اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مشکلات پیش روی اتحادیه اروپا و آمریکا مربوط به ساختار بازارهای قراردادهای آتی است. به ویژه، تحویل سوخت سریع گرانتر از همان سوختی است که در مدت زمان کمی طولانی‌تر تحویل داده می‌شود. ویتلز گفت که این امر ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد و باعث کمبود شدید دیزل می‌شود.

کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با قیمت بالای انرژی و تورم شدید مواجه هستند. به دنبال افزایش قیمت سوخت و در وهله نخست گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت‌های رقابتی خود را از دست داده است که بر سایر بخش‌های اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    افتضاحیه اروپا دیگر روزهای کابوس نداشتن را هر روز و در هر موردی تجربه خواهد کرد از نبود برق، بنزین، نان ، غدا، گازوئیل و... چنان که فضول اروپا ماکرون دوره گرد گفت که زمان برخورداری غرب وحشی سپری شده است. چرا که خود آگاهی ملت ها با مقاومت ایران اسلامی ارتقاء یافته و دیگر تحت قیمومیت این استثمارگران نمی خواهند باشند.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اسب های بلژیکی در جهان به باربری مشهورند می توانیم کلی الاغ و استر هم داریم به اروپا صادر کنیم آنها فقط کافی است به حرف شیطان بزرگ امریکا گوش کنند تا به چاه ویل سقوط نمایند ما منتظر هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس