کد خبر 1434654
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کشف 580 قبضه انواع سلاح جنگی در آذربایجان‌غربی طی 2ماه گذشته

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف ۵۸۰ قبضه انواع سلاح جنگی طی ۲ ماه گذشته در استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اتفاقات اخیر در جامعه اظهار کرد:  هدف اصلی دشمن و افراد معاند تجزیه طلبی در کشور بوده و آنان تحمل قدرت ایران قوی را ندارند.

وی ادامه داد: طریق نفوذ بیگانه در عرصه رسانه‌ای  بیشتر شده و دروغ‌های شاخدار را در لایه‌های مختلف افزایش و تداوم این دروغ‌ها حیثیت آنان را بر باد خواهد داد.

فرماندهی انتظامی با اشاره به بر ملا شدن دروغ‌های رسانه‌های معاند گفت: اعتماد مردم در این عرصه نسبت به رسانه‌های معاندکاهش پیدا کرده است در این راستا قاعدتاً بایستی اخبار درست و صحیح سریعتر مخابره شود که این اقدام است تا اخبر صحیح هرر چه سریعتر نشر پیدا کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در هفت ماه گذشته پلیس موفقیت‌های برزگی را در کاهش برخی جرائم در استان کسب کرده است و در حال حاضر امنیت در استان برقرار است.

وی ادامه داد: طی هفت ماه گذشته سرقت مسلحانه در استان به صفر رسیده و سرقت از عنف نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خاطرنشان کرد: در حوزه قتل نرخ استان در کشور ۲۶ امین استان، در حوزه جرایم خشن مانند آدم ربایی ۱۸امین استان و طی امسال شاهد کاهش ۷۰ درصدی جرائم در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: جرایم مالی از جمله جرایمی است که وقوع آن موجب سلب آسایش، امنیت فردی و عمومی جامعه می‌شود و به نوعی یکی از مهمترین جرایم بر ضد حقوق مالکیتی افراد در جامعه است و توصیه می‌کنم اشخاصی که  خودورهایشان بر اثر آتش سوزی و یا تصادف قابل استفاده نمی‌باشد حتما به منظور جلوگیری از سند نمره و جعل آن؛ سند خودرو را ابطال کنند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی بر عزم جدی همه رده‌های انتظامی استان در عرصه مبارزه با مواد مخدر، قاچاق، سرقت و سایر جرایم خبر داد و گفت: در طول ۷ ماه سال جاری یک میلیون و ۱۸۸ هزار مورد امدادخواهی از  پلیس صورت گرفته که بیش از ۳۰۳ هزار مورد از آنها بر اساس مولفه‌های فوریتی و یا غیر فوریتی آنها عملیاتی شده  و بیش از ۷۳۷ هزار مورد از آنها نیز راهنمایی و ارشاد شده اند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در استان افزود: در حالیکه بیگانگان همواره در صدد ضربه زدن به امنیت کشورمان هستند؛ امنیت و آرامش حاکم بر استانمان ریشه در ولایتمداری، حسن نیت و فرهنگ اصیل مردم داشته و هرکجا که آرامش مردم به مخاطره افتاده یا تهدیدی متوجه امنیت جامعه باشد؛ همکارانم در انتظامی استان مقتدرانه و با زیبندگی به اخلاقیات و رافت اسلامی برخورد خواهند کرد.

جهانبخش در بخش دیگری از سخنانش به کشف ۵۸۰ قبضه سلاح در سطح استان در ۲ ماه اخیر اشاره کرد و بیان داشت: دشمن در ایجاد فتنه و انتقام از پاسخ دندان شکن مردم، امنیت آنها را در سطح استان مورد هدف قرار داده بود به نحوی که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس بیش از ۶ تیم شناسایی و دستگیر شدند که به صورت هدفمند و تیمی برای کشته سازی از مردم در تجمعات وارد عمل می شدند اما پلیس در راه دفاع از امنیت جامعه تا پای جان ایستاده و دشمنان را یاس و ناامید کرد.

وی ادامه داد: بیشتر دستگیر شدگان این اغتشاشات مربوط به لیدر و افرادی بودند که رفتار وحشیانه  انجام داده و امنیت مردم را به خطر می‌انداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس