کد خبر 1434400
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
تصاویر | کشف الهه‌های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه

باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا مجموعه بزرگی از مجسمه‌های سالم برنزی را در گرمابه‌ای طبیعی و مجلل کشف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، باستان‌شناسانی که در ایتالیا مشغول کاوش بودند بیش از ۲۰ مجسمه برنز باستانی و سالم را در حمام‌ آب‌گرم واقع در ناحیه «توسکانی» کشف کرده‌اند.

این مجسمه‌ها در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی پیدا شده‌اند که از سال ۲۰۱۹ در میان ویرانه‌ها و گل‌ولای‌های یک گرمابه باستانی آغاز شده است.

قدمت ۲۴ مجسمه‌ای که بخش‌هایی از آن‌ها در گِل فرو رفته بود، به حوالی دو هزار و ۳۰۰ سال قبل می‌رسد و باستان‌شناسان آن را یک اکتشاف استثنائی دانسته‌اند.

مجسمه یک مرد جوان و مجسمه «هایجیا»، الهه تندرستی در اساطیر یونان باستان که یک مار به دورِ دستِ او پیچیده است، از جمله آثار کشف‌شده در این مکان به شمار می‌آید.

کاوشگران همچنین مجسمه برنزیِ «آپولون»، یکی از ایزدان مهم در اساطیر یونان و ساکن المپ را نیز کشف کرده‌اند.

تصاویر | کشف الهه‌های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه

کارشناسان معتقدند اتروسکی‌ها این گرمابه‌ها را در قرن سوم پیش از میلاد در استان «سیه‌نا» ی کنونی، واقع در ناحیه «توسکانی» کشور ایتالیا بنا کرده‌اند.

باستان‌شناسان علاوه‌بر این ۲۴ مجسمه برنزی که پنج مورد از آن‌ها در ابعاد بلندتر از یک متر ساخته شده‌اند، پنج‌هزار سکه از جمله حکاکی‌های اتروسکی و لاتین نیز کشف کرده‌اند. گمان می‌رود بازدیدکنندگان از این گرمابه‌ها به امید اقبال خوب و سلامتی، سکه‌هایی را درون حمام پرتاب می‌کردند.

تصاویر | کشف الهه‌های چندهزارساله یونانی در یک گرمابه

بر اساس بررسی اولیه، این ۲۴ مجسمه که گمان می‌رود توسط صنعتگران محلی در فاصله قرن دوم تا اول پیش از میلاد ساخته شده‌اند، این فرضیه مطرح شده است که مجسمه‌ها و سایر پیشکش‌های کشف شده، در ابتدا به خانواده‌های اشراف‌زاده رومی و اتروسکی و حتی امپراتوران رومی تعلق داشته است.

کاوش در این مکان از بهار سال آینده از سر گرفته می‌شود و در زمستان پیش‌رو نیز تحقیقات درباره آثار تاریخی کشف شده ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 2
    این مجسمه ها رو تو چشم کسانی بکنید که میگن هنر نزد ایرانیان است و بس و یا ما وارث تمدن 2500سساله هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس