کد خبر 1433732
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

اگر سگ شما به دلایلی مجبور است در باغ یا حیاط زندگی کند، تمام تلاش خود را بکنید که حداکثر راحتی را برای او فراهم کنید. انتخاب بهترین خانه سگ کار آسانی نیست. لانه سگی که در باغ است چیزی جز آپارتمان سگ شما نیست. همانطور که شما به خانه ای بزرگ، گرم و مجهز نیاز دارید، سگتان هم نیاز دارد که خانه اش راحت و ایمن باشد.

کدام خانه سگ را انتخاب کنیم؟

خانه های کلاسیک: این خانه ها یک چهار دیواری، سقف و کف دارند و از یک اتاق تشکیل شده اند. قیمت این نوع خانه سگ ها از بقیه مدل ها ارزانتر است.

خانه سگ با تراس: این خانه ها یک فضا اضافی در کنار خانه دارند. دور این اتاقک کمی پوشیده است تا جلوی باد را بگیرد. تراس سرپوشیده برای تابستان و هوای گرم بسیار مناسب است و سگ می تواند در روزهای گرم زیر سایه استراحت کند. قیمت این مدل ها از مدل قبلی گران تر است.

خانه سگ چند طبقه: بیشتر این خانه ها یک سقف مسطح دارند که با نردبان می توان سقف را به خانه مرتبط کرد. سگ می تواند با نردبان به طبقه دوم برود و در آنجا استراحت کند.
 

راهنمای خرید خانه برای سگ های خانگی

نکاتی در مورد خرید لانه سگ

یکی از معیارهای کلیدی و مهم برای خرید خانه سگ، مواد و جنس خانه سگ است. محبوب ترین انتخاب ها بین مشتریان خانه های چوبی است. پیشنهاد ما یک خانه سگ چوبی به سبک کلاسیک است که کف آن عایق بندی شده باشد. عایق بندی باعث می شود خانه در تمام فصول سال برای استراحت کوچولو شما مناسب باشد. مدل ها را می توانید از سایت هیواپت مشاهده کنید. لانه های چوبی برای سگ هایی با جثه بزرگ مناسب تر از سایر لانه ها است.

در انتخاب خانه سگ برای سگ های بزرگ جثه به سفت بودن بدنه خانه و کیفیت آن بیشتر توجه کنید. لانه های عایق بندی شده معمولا کمی گرانتر هستند. برای سگ های بزرگ جثه حتما لانه عایق بندی شده خریداری کنید.

مزیت های خانه سگ چوبی بسیار زیاد است. در بازار انواع مدل ها با ابعاد متغیر و شکل های متفاوت خانه های چوبی موجود هستند. تنوع و راحتی  باعث شده است که در بین خریداران خانه های چوبی محبوب باشند. علاوه بر آن چوب ماده ای است که زیاد تحت تاثیر گرما و سرما قرار نمی گیرد.

کلبه های پلاستیکی در رتبه دوم بین انتخاب های مشتریان جای دارند. این نوع خانه ها مانند جنس قبلی برای سگ های کوچک، بزرگ و متوسط مناسب هستند. شکل و ظاهر این خانه ها زیبا است. همچنین خانه های پلاستیکی از حیوان خانگی در برابر نور خورشید محافظت می کنند.

خانه سگ قیمت این خانه ها از خانه های چوبی ارزانتر است و معمولا بهتر است در فضای داخلی خانه از آنها استفاده شود. به طور کلی معمولا این خانه ها برای سگ های بسیار جوان و توله سگ ها مناسب است. اگر توله سگ دارید بهتر است از خانه های پلاستیکی و پارچه ای استفاده کنید. چون آن ها ارزان تر از خانه های چوبی هستند و با بزرگ شدن کوچولو خوشگلتان می توانید آن را عوض کنید. از مزیتهای خانه سگ پارچه ای می توان به ضد حساسیت و ضد بو بودن آن اشاره کرد. این خانه ها باید در محیط داخلی خانه تان استفاده شود. نمونه از این خانه ها را می توانید در سایت هیواپت مشاهده کنید.

راهنمای خرید خانه برای سگ های خانگی

در مورد ابعاد خانه هم سعی کنید که سایز سگ با ابعاد خانه همخوانی داشته باشد و بیش از حد بزرگ نباشد. ابعاد باید به قدری باشند که سگ بتواند به راحتی وارد خانه شود. ارتفاع خانه باید اندازه ارتفاع سگ در قسمت جثه و عرض آن باید چند سانتی متر بیشتر از عرض حیوان خانگی  باشد. به هر حال همیشه ممکن است که پشمالو شما چاق شود و شما را دوباره در خرج بیندازد.  

نژادهایی که می توانند در لانه یا خانه سگ زندگی کنند

برخی نژادها وجود دارند که دوست دارند در بیرون زندگی کنند. عمدتا این رفتار در سگ های بزرگ دیده می شود. واضح است که هیچکس سگ کوچکی مانند مالتیز یا شیتزو را در حیاط رها نمی کند. حتی سگ های بزرگتر مثل گلدن- رتریورز در لانه احساس خوبی ندارند چون متعلق به نژادهایی هستند که به نزدیکی صاحبان خود نیاز دارند. بنابراین حتما قبل از خرید خانه سگ به این نکات هم توجه کنید. نژادهایی مثل باست هوند، مالتیز، شارپی و ... نژادهای مستقلی هستند و برخی از آن ها را می توان به راحتی بیرون از خانه نگه داشت.

راهنمای خرید جای خواب سگ

جای خواب سگ یکی از وسایل ضروری برای هر سرپرستی است. مهم نیست که سگتان خانه سگ دارد یا خیر. جای خواب سگ برای استراحت او در منزل طراحی شده است. بنابراین توصیه می شود حتما در کنار خانه سگ یک جای خواب سگ هم برای فرزندتان تهیه کنید.

انواع مدل های جای خواب سگ

جای خواب لبه دار: این جای خواب ها برای سگ های خجالتی و مضطرب انتخاب خوبی هستند. خیلی از کوچولوها این مدل را دوست دارند.

جای خواب بالشی: این جای خواب بسیار بین مشتریان محبوب است و داخل آن از مواد پنبه ای و پلی استر استفاده می شود. همچنین سطح نرم و راحتی دارد.

راهنمای خرید خانه برای سگ های خانگی

جای خواب های مسقف یا غاری: این تخت ها شبیه لانه هستند. برای سگ های کوچک و جوان مناسب اند و به آن ها حس امنیت می دهند. قیمت این جای خواب ها گران تر از سایر مدل ها است.

ابعاد هنگام خرید جای خواب سگ بسیار مهم است. قبل از خرید، سگتان را از سر تا دم ( تا نوک دم نه) اندازه بگیرید و 15 الی 20 سانتی متر به اندازه ی که گرفته اید اضافه کنید. یک جای خواب کمی بزرگتر از سایز سگتان، به او اجازه می دهد که به صورت توپ جمع شود یا آزادانه دست و پای خود را باز کند. خرید جای خواب برای توله سگ ها کمی دشوار است.

بنابراین حتما علاوه بر اندازه به شکل هم توجه کنید. برای اینکه با مدل ها و سبک های مختلف جای خواب سگ آشنا شوید، بهتر است به سایت های فروشگاهی لوازم سگ و گربه مراجعه کنید و مدل ها را با هم مقایسه کنید. این کار باعث می شود شما انتخاب مناسب تری داشته باشید تا بعدا دوباره مجبور نشوید دست در جیبتان کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس