کد خبر 1433562
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
پرداخت معادل دلاری جایزه جام جهانی باکو به فرنگی‌کاران

فدراسیون کشتی معادل دلاری جایزه ۷۰ هزار فرانکی جام جهانی باکو را طی هفته جاری و با برگزاری مراسم تقدیر، به فرنگی‌کاران و اعضای کادرفنی اهدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشتی فرنگی ایران شب گذشته در فینال جام جهانی باکو موفق شد جمهوری آذربایجان را که از حمایت سفت و سخت داوران بهره می‌برد، در خاک خود شکست داده و روی سکوی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بایستد.

ششمین جام قهرمانی در حالی در ویترین افتخارات کشتی فرنگی ایران آرام گرفت که طبق اعلام اتحادیه جهانی، ۷۰ هزار فرانک سوییس جایزه تیم اول بود و تیم‌های دوم و سوم مسابقات نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۰ هزار فرانک جایزه بردند.

درحالی که قرار بود این جوایز با هدف کمک، به حساب فدراسیون‌های ملی کشتی کشورهای صاحب سکو واریز شود اما علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تصمیم گرفت برای انگیزه دادن به تیم جوان شده ایران، جایزه را بین اعضای کادرفنی و کشتی‌گیران فرنگی تقسیم کند.

او پیش از شروع رقابت فینال و در حالی که اتوبوس تیم ملی کشتی فرنگی ایران راهی محل مسابقات بود با اعضای کادر فنی تماس می‌گیرد و ضمن روحیه دادن به تک‌تک فرنگی‌کاران، قول می‌دهد در صورت قهرمانی آن‌ها در باکو، جایزه مسابقات به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

در همین راستا و با توجه به تحریم‌های موجود و این‌که اساسا امکان واریز جایزه ۷۰ هزار فرانکی به حساب فدراسیون کشتی ایران وجود ندارد و از طرف دیگر اتحادیه جهانی کشتی جوایز را به صورت نقدی پرداخت نمی‌کند، این پول در زمره طلب‌های کشتی ایران از UWW باقی‌خواهند ماند.

با این حال قرار است بعد از برگشت تیم ملی کشتی فرنگی از مسابقات و طی هفته جاری، فدراسیون کشتی با برگزاری مراسم تقدیر از قهرمانان جام جهانی باکو، معادل دلاری جایزه ۷۰ هزارفرانکی مسابقات (دلار و فرانک سوئیس در یک رنج قیمتی قرار دارند) را بین فرنگی‌کاران و اعضای کادرفنی تقسیم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    زنده بادایران
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    به امیدپیروزی های بیشتر درودبرایران وملت بزرگ ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس