کد خبر 1433421
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
تظاهرات ده‌ها هزار نفری در کره جنوبی علیه دولت

هزاران نفر در کره جنوبی در پی فاجعه هالووین علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حالی که واکنش ها به جان باختن ۱۵۶ نفر در پی ازدحام جمعیت در مراسم جشن هالووین در کره جنوبی ادامه دارد، هزاران نفر در شهر سئول علیه دولت این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش بی بی‌ سی، هزاران نفر در سئول به منظور گرامیداشت یاد قربانیان در خیابان‌ های پرجمعیت پایتخت این کشور حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هر چند درباره این حادثه تحقیقات آغاز شده و پلیس نیز عذرخواهی کرده است، تنش در این کشور کاهش نیافته است.

هزاران معترض سیاه پوش شمع روشن کرده، پلاکاردهایی حمل کرده به قربانیان این فاجعه ابراز احترام کردند.

معترضان خواستار استعفای «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی شده و پلاکاردهایی نیز با مضمون «استعفا نیز یک عزا است» را حمل کردند.

وزارت کشور وامنیت کره جنوبی پیشتر اعلام کرد که شمار قربانی های جشن هالووین در شهر سئول به ۱۵۶ نفر افزایش یافته، ۱۵۱ نفر نیز زخمی شدند که ۴۰ نفر از آن‌ ها همچنان در بیمارستان بستری است و شرایط ۲۹ نفر از آن‌ ها وخیم گزارش شده است.

به گفته رسانه‌های کره جنوبی، در این حادثه مرگبار دست‌کم ۲۶ شهروند خارجی از ۱۴ کشور جهان کشته شدند. به نوشته راشاتودی، جسد شهروندانی از روسیه، چین، ایران، ازبکستان، و نروژ در میان قربانیان هستند.

«چوی چئون سیک» از مقامات کره جنوبی در این خصوص گفته بود که حادثه زمانی رخ داد که جمعیت زیادی از مردم در حرکت به سوی یک گذرگاه باریک نزدیک هتل همیلتون بودند که ناگهان تعدادی از آنها به علت ازدحام جمعیت لگدمال شدند.

جمعیت مذکور برای شرکت در جشن هالووین گرد هم آمده بودند که این حادثه رخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس