راهپیمایی هزاران نفری در لندن در اعتراض به هزینه‌های زندگی+فیلم

هزاران نفر از مردم انگلیس به راهپیمایی اعتراضی در مرکز لندن در بحبوحه تشدید هزینه‌های زندگی پیوستند و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم انگلیس شنبه (پنجم نوامبر) به راهپیمایی اعتراضی در مرکز لندن پیوستند و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شدند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، لندنی‌ها جمع شدند تا احساسات خود را در بحبوحه تشدید هزینه‌های زندگی اعلام کنند و از ریشی سوناک نخست‌وزیر جدید انگلیس خواستند انتخابات فوری برگزار کند.

طبق این گزارش، در این تظاهرات اعتراضی چهره‌های سرشناسی از جمله جرمی کوربین رهبر سابق حزب مخالف کارگر و میک لینچ رئیس اتحادیه صنفی حمل‌ونقل خودرویی، دریایی و راه‌آهن انگلیس حضور یافتند.

معترضان پلاکاردهایی که روی آن‌ها خواستار کنار رفتن و به زیر کشیده شدن حزب حاکم محافظه‌کار شده بودند را در دست داشتند.

همچنین در ادامه بحران اقتصادی انگلیس و چالش‌های ریشی سوناک نخست‌وزیر جدید، گفته می‌شود که پرستاران انگلیسی قصد اعتصاب سراسری دارند.

پیش از این نیز کارمندان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی موافقت خود را با شروع اعتصابات اعلام کردند. در همین حال، کارگران راه‌آهن، کارکنان بخش بهداشت و کارشناسان بخش حقوقی انگلیس یا دست به اعتصاب زده یا قصد این کار را دارند.

نارضایتی اقتصادی در انگلیس در میانه بحران سیاسی این کشور است که به استعفای لیز تراس نخست‌وزیر سابق تنها ۴۹ روز بعد از تصدی این سمت انجامید. 

ریشی سوناک در جریان انتصاب اعضای کابینه دولتش تصمیم گرفت جرمی هانت را که در اواخر دولت تراس جایگزین «کوازی کوارتنگ» وزیر دارایی مستعفی وی شده بود، با هدف بازگرداندن ثبات به اقتصاد بریتانیا در سمتش ابقا کند.

جرمی هانت که سابقا وزیر امور خارجه انگلیس نیز بوده و از متحدان ریشی سوناک است، در گام اول شروع به کارش بودجه جنجالی دولت تراس و کاهش‌های مالیاتی انتقاد برانگیز آن را لغو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    الان میزنن به حساب ایران. خخخخخخخ
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    انگلیس خبیث ببیند که هزاران لندنیا که هم معترض به زندگی سخت بوده وهم معترض به انتخاب غیردموکراتیک نخست وزیر! آیاسایمون شرکلیف جاسوس - سفیر انگلیس خبیث نمی خواهد بنویسد " مردم انگلیس نبایددر هراس گرانی ها و نیز غیر منتخب بودن انتخاب نخست وزیر زندگی کنند"!!.هنوززمستان شروع نشده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس