با بیمه بدنه، دیگر نگران خسارات مالی سنگین بر خودروی خود نباشید

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه نامه‌های اتومبیل است که افراد زیادی با توجه به مزیت‌ها و پوشش‌های قابل ارائه، این بیمه نامه را خریداری می‌کنند. تمام شرکت‌های بیمه‌ای این بیمه نامه را صادر می‌کنند و با توجه به فرهنگسازی که برای استفاده از بیمه نامه بدنه شده دیگر کمتری خودرویی را می‌بینیم که بیمه نامه بدنه نداشته باشد. البته که شاید دلیل عدم استقبال برخی از افراد این باشد که این بیمه نامه اختیاری است و لزومی‌ برای تهیه آن نمی‌بینند. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طور کامل با این بیمه نامه آشنا نیستید، کافی است که تا انتهای متن همراه ما باشید تا پوشش‌ها و نحوه قیمت گذاری بیمه نامه را بررسی کنیم.

چرا باید بیمه بدنه برای ماشین بخریم؟

افزایش ارزش خودرو، هزینه‌های خسارات اتومبیل را بسیار کمرشکن کرده‌است. بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند. شخص ثالث، شخص زیاندیده در جریان تصادفات است. ولی برای خسارات خودروی مقصر، بیمه بدنه مطرح می‌شود. اگر شرایط زیر برقرار باشد، بیمه بدنه اتومبیل خسارت خودروی شما را جبران می‌کند:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست.
  • خودروی شما نامتعارف و لاکچری باشد. در این شرایط بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد.  بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک ساز خواهد بود.

در حقیقت قوانین بیمه بدنه به صورتی است که فرد زیان دیده بتواند، خسارت‌های وارد شده به بدنه خود را جبران کند. در این زمان که قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند، واقعا داشتن بیمه بدنه ماشین، دیگر جنبه اختیاری ندارد و ضروری به نظر می‌رسد.

بیمه بدنه خودرو چه پوشش‌هایی دارد؟

شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه بدنه پوشش دهی خطرات و حوادث رانندگی دو طرح اصلی و اضافی را در نظر گرفته‌اند. بیمه‌گزار می‌تواند هنگام خرید بیمه بدنه پوشش‌های اصلی را با پرداخت حق بیمه پایه دریافت کند و برای خرید پوشش‌های اضافی حق بیمه بیشتری پرداخت کند. البته که هر یک از پوشش‌های اضافی به صورت جداگانه قیمت بیمه نامه را تغییر خواهند داد که بهتر است قبل از خرید درباره نوع پوشش و حق بیمه آن با کارشناس و متخصص رشته‌های اتومبیل مشورت کرد. از این رو پیشنهاد می‌دهیم برای انتخاب و استعلام پوشش‌ها و نرخ حق بیمه از کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. عوامل مختلفی نظیر ویژگی‌های خودرو، توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت، تخفیفات در تعیین بهترین بیمه تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و با وارد کردن اطلاعات درخواستی خودرو، بهترین بیمه بدنه بیمه دات کام  را با توجه به شرایط خود و عوامل یاد شده انتخاب و خریداری نمایید. سامانه خرید آنلاین بیمه دات کام برای انتخاب بیمه نامه و شرکت‌های بیمه، استعلام و مقایسه در نظر گرفته تا به راحتی و تنها با چند کلیک بتوان شرایط بیمه نامه‌ها و بیمه بدنه را مقایسه کرده و بعد از آن برای خرید اقدام کرد. همچنین این سامانه به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به بیمه‌گزارها و شما عزیزان هستند.

به طور کلی انتخاب پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه بدنه می‌تواند به طور مستقیم بر قیمت و نرخ بیمه نامه تاثیر گذارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • اگر خودرو به دلیل واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار دچار حادثه شود، خسارت‌های وارد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خواهد بود و شرکت بیمه‌ موظف به پرداخت خسارت است.
  • اگر پس از حادثه و هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ، خسارتی به بدنه خودرو وارد شود، تحت پوشش اصلی این بیمه نامه خواهید بود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی‌ثابت یا متحرک برخورد کرده باشد و دچار خسارت شود، تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت وارد شده به خودرو، تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو قرار می‌گیرد.
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خسارت می‌شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو است.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.

با بیمه بدنه، دیگر نگران خسارات مالی سنگین بر خودروی خود نباشید

خسارات برخورد با جسم ثابت با بیمه بدنه قابل جبران است

به طور کلی سه خطر آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی جزو پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه خواهند بود. همچنین همانطور که توضیح داده شد، برای خرید پوشش‌های اضافی یا فرعی بیمه بدنه باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد. با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش داده و برای خطرات بیشتری خسارت دریافت کرد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو عبارتند از:

هزینه رفت و آمد

هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است، هزینه رفت و امد برای بیمه‌گزار پرداخت خواهد شد.

پاشیدن رنگ و اسید

پرداخت خسارت‌ بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر بدنه خودرو جبران می‌شود.

نوسانات قیمت خودرو

افزایش یا کاهش قیمت خودرو با توجه به ارزش روز خودرو جبران خسارت می‌شود.

سرقت جزئی

سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی در این پوشش جبران خواهد شد. (لاستیک و قطعات خودرو)

بلایای طبیعی

بلایای طبیعی خارج از قصد و اراده انسان مانند: زلزله، سیل، طوفان و تگرگ تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود.

شکست شیشه

شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو و آسیب به آن قابل جبران است.

دریافت بیمه بدنه برای خودروی صفر کیلومتر 

قبل از توضیح بیمه بدنه با معنی خودرو صفر کیلومتر آشنا شوید. به خودروی داخلی یا وارداتی که از زمان تاریخ شرکت خودروساز آن کمتر از 3 ماه گذشته باشد، خودروی صفر کیلومتر می‌گویند. صنعت بیمه ‌این تعریف را به عنوان تعریف خودروی صفر کیلومتر می‌داند. همچنین شرکت‌های بیمه برای خودروهایی با این شرایط یکسری تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند.

با بیمه بدنه، دیگر نگران خسارات مالی سنگین بر خودروی خود نباشید

بیمه بدنه خودروی صفر

چه مدارکی برای دریافت خسارت بیمه بدنه نیاز است؟

برای دریافت خسارت‌های ناشی از حادثه رانندگی و خطرات تحت پوشش بیمه بدنه باید حداکثر تا مدت 5 روز کاری اعلام خسارت کرد. برای این کار کافی است که به یکی از نمایندگی‌های پرداخت خسارت بیمه‌گر خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید. بعد از این مراحل مدارکی را باید به شرکت بیمه تحویل دهید که عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه بدون گزارش مقامات انتظامی ‌عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه ‌نامه بدنه و شخص ثالث وسیله نقلیه
  • اصل و کپی گواهی ‌نامه راننده وسیله نقلیه در هنگام حادثه
  • اصل و کپی کارت وسلیه نقلیه
  • اعلام کردن خسارت در اسرع وقت
  • بازدید کردن از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه‌گر

بیمه بدنه در چه شرایطی خسارت پرداخت می‌کند؟

پرداخت خسارت در بیمه بدنه با شرایط زیر فراهم می‌شود که عبارتند از:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده یا به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نباشد.
  • خودروی شما جزو خودروهای نامتعارف و لاکچری باشد. در این صورت بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد و می‌توان از بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک گرفت.

به طور کلی اگر می‌خواهید در مواقع اضطرار و زمانی که حادثه‌ای برای خودروی شما رخ می‌دهد و منجر به خسارت مالی می‌شود، یک پشتوانه و حمایتگر داشته باشید کافی است که از گزینه خرید بیمه بدنه برای وسایل نقلیه زمینی خود استفاده کنید تا از پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه‌گر بهره‌مند شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس