صندوق بین المللی پول: ایران در خاورمیانه و آسیای مرکزی کمترین بدهی را دارد

صندوق بین المللی پول نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۲ فقط ۰.۵ درصد ارزیابی و اعلام کرد که بدهی خارجی ایران کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، صندوق بین المللی پول نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۲ فقط ۰.۵ درصد ارزیابی و اعلام کرد که بدهی خارجی ایران کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

صندوق بین المللی پول در بخشی از گزارش جدید خود با عنوان «چشم انداز اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی» به حجم بدهی‌های خارجی ۲۸ کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این سازمان بین المللی، ایران در سال ۲۰۲۲ کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی را نسبت به سایر کشورهای منطقه دارد.

این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی را در سال جاری تنها ۰.۵ درصد اعلام کرد که نسبت به همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی کمتر است. همچنین بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۱ با همین رقم اعلام شده است، بنابراین بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۲ افزایش نداشته است.

متوسط ​​بدهی کشورهای منطقه از تولید ناخالص داخلی آنها در سال جاری ۳۵.۸ درصد برآورد شده است. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای صادرکننده نفت منطقه نیز در سال جاری ۳۰.۹ درصد اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 0
    درست مثل مردمش...
  • DE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 0
    این لزوما خوب نیست در اقتصاد دارای تورم و در شرایط جهانی فعلی بدهی نوعی سرمایه است البته بدهی زیاد و ورشکستگی هم خوب نیست اما بدهی ما ناشی از عدم همکاری دنیا با ماست و گرنه دنبال وام 5 میلیارد دلاری بودیم، بهمون ندادن
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 1
    غرب و مرکز آسیا همین را شاید به سینه آنهائیکه ایراد اقتصادی و سیاسی هم با وجود همه کاستی های گذشته نزدیک و کمبودهای تحریمی میگیرند زد این مطلب و موفقیت مهم را ظاهرا باید با توضیح داد زد تا به گوش عده ای فرو رود مردم بخوبی درک میکنند که دولت انقلابی در کنار پرداخت بدهی خارجی ماهانه بدهی هزاران میلیاردی دولت قبل را هم در داخل میپردازد و از بابت این گزارش مسرور و شکر گزارند و در ضمن خواسته بحقی دارند و آن تلاش بیشتر برخی از مسئولان برای رفع مشکلات و اشکالات هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس