.

نهاد مسئول پیشبرد برابری‌ جنسیتی در سازمان ملل درخواست کرده که قتل زنان روزنامه‌نگار متوقف شود؛ اما این موضوع به سوژه‌ای برای خنده و تمسخر کاربران تبدیل شد.

به گزارش مشرق، نهادی در سازمان ملل که مسئول پیشبرد برابری جنسیتی است بابت انتشار پیامی در توییتر که هدف آن جلب توجه عموم به آماری درباره زنان روزنامه‌نگار کشته‌شده بود به شدت به سخره گرفته شد.

حساب کاربری «UN Women» این پیام را برای برجسته کردن این آمار منتشر کرده بود که ۱۱ درصد از روزنامه‌نگارانی که در سال ۲۰۲۱ به قتل رسیده‌اند از زنان بوده‌اند. این سازمان در ادامه خواسته بود قتل زنان روزنامه‌نگار متوقف شود، اما کاربران پرسیده‌اند که آیا معنای این پیام این است که قتل‌های اتفاق افتاده در ۸۹ درصد مورد دیگر بلااشکال بوده است؟

این حساب کاربری نوشته است: «از میان روزنامه‌نگارانی که سال ۲۰۲۱ کشته شدند ۱۱ درصد زن بوده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۰، ۶ درصد بود. در روز جهانی عدم مصونیت جنایت علیه روزنامه‌نگاران بیایید با صدای بلند فریاد بزنیم: "حمله به زنان روزنامه‌نگار را متوقف کنید؛.»

مگان مک‌آردل، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «پس ۸۹ تا ۹۴ درصد از روزنامه‌نگارانی که کشته می‌شوند مرد هستند. چرا ما باید به طور ویژه درخواست کنیم که حمله به زنان متوقف شود.»

نوا اسمیت که نویسنده است نوشته پیام این توییت این است که «لطفاً فقط به روزنامه‌نگاران مرد حمله کنید، ممنون.»

لوک رادوسکی، روزنامه‌نگار پرسیده است: «آیا آنها در اینجا خواستار برابری جنسیتی هستند؟» کاربر دیگری به نام دنی پالیش چک این توییت را مسخره کرده و نوشته است: «تا وقتی که همه ۱۰۰ درصد روزنامه‌نگاران مقتول مرد نباشند آرام نمی‌گیریم.»

کاربر دیگری به نام کریس تاچ‌داون نوشته است: «پس هدفشان این است که ۱۰۰ درصد روزنامه‌نگاران مقتول مرد باشند؟ این حرف من نیست، اینها اینطوری گفته‌اند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخخ
  • یزدان DE ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 12
    نگران سازمان ملل نباش نگران خودت باش که رسوای عالم و ادمی
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      9 1
      عالم و آدم مهم نیست مومن پیش خدا آبرومنه یزدان جون
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      5 1
      از نظر توله های سعودی که مهم نیست پاچه بگیر:)
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      5 1
      عالم و آدم بزرگتر از دولت‌های غربی هستن
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 1
    10 درصد آن مربوط به رژیم حعلی و مابقی کار امریکاست.
  • فمینیست IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 0
    تا برابری جنسیتی آمار روزنامه نگاران کشته شده به مبارزه ادامه می دهیم. شعار ما: در برابر هر 50 روزنامه نگار مرد که کشته می شوند باید 50 روزنامه نگار زن هم کشته شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس