کد خبر 1432473
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
پایان ۲۱ سال در نوکمپ/ پیکه خداحافظی‌اش از بارسلونا را رسماً اعلام کرد

دیدار امشب بارسا و آلمریا، آخرین بازی مدافع میانی آبی‌اناری‌ها در نیوکمپ خواهد بود. ‌مدافعی که پس از ۱۵ سال بازی در بارسلونا، برای آخرین بار پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بارسلونا و آلمریا امشب ساعت ۲۳:۳۰ در چارچوب بازی‌های هفته سیزدهم لالیگا به مصاف هم می‌روند.دیداری که قرار است به مناسب وداع جرارد پیکه مدافع بارسلونا، درخشان‌تر از همیشه برگزار شود.

این مدافع میانی و ستاره ۳۵ساله اسپانیایی بارسلونا، روز گذشته با انتشار یک ویدئو در حساب توییتر خود اعلام کرد که بازی روز شنبه بارسلونا مقابل آلمریا که در نیوکمپ برگزار می‌شود آخرین بازی او با پیراهن بارسلونا و آخرین بازی فوتبال دوران حرفه‌ای او خواهد بود.

پیکه در این ویدئو گفت: همیشه گفته‌ام که بعد از بارسلونا در هیچ تیم دیگری بازی نخواهم کرد. تصمیم نهایی من همین است. روز شنبه آخرین بازی من در نیوکمپ خواهد بود.

اعلام کناره‌گیری پیکه، بازی ماقبل آخر بارسا قبل از تعطیلات جام جهانی را تحت‌الشعاع قرار داده است که در آن کاتالان‌ها این فرصت را دارند تا صدرنشینی موقت را مجدداً به دست آورند، زیرا رئال‌مادرید تا روز دوشنبه بازی نمی‌کند.

جرارد پیکه که قرار است برای آخرین بار پیراهن بارسا را بپوشد، یکی از موفق‌ترین بازیکنان و پنجمین بازیکن بارسلونا با بیشترین بازی‌های رسمی است که تنها مسی، ژاوی، بوسکتس و اینیستا از او پیشی گرفته اند.

این وداع ناگهانی پیکه در حالی است که ژاوی هرناندز سرمربی بارسا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی تأیید نکرد که پیکه شروع‌کننده بازی خواهد بود یا نه.

 شام آخر «پیکه» در نیوکمپ

این مدافع میانی چه به عنوان استارتر و چه به عنوان بازیکن تعویضی، احتمالا در میان انبوهی از هواداران خداحافظی خواهد کرد زیرا پس از اعلام خداحافظی وی، دوباره علاقه به این مسابقه بیشتر شده و بلیت‌های مسابقه به سرعت به فروش رسید؛ مشخص است که هیچ کس نمی خواهد خداحافظی پیکه را از دست بدهد.

شاگردان ژاوی هم در حال تدارک مراسم خداحافظی با شکوهی برای این مدافع میانی است تا با یک پیروزی پرقدرت او را بدرقه کنند. کمااینکه در شبکه‌های اجتماعی هم به این خداحافظی واکنش نشان داده بودند به‌عنوان نمونه، بوسکتس نوشت: ناراحت‌کننده است؛ زیرا جرارد برای تیم و برای من بسیار مهم است. ما ۱۵ سال پیش با هم آمدیم و لحظات فراموش‌نشدنی داشتیم. دلتنگ او خواهیم شد. او چیزهای زیادی به فوتبال داد. بخشی از دفاع بارسلونا که در تاریخ ماندگار می‌شود. او برای هواداران و برای من معنای زیادی دارد.

سرجی روبرتو هم با یادآوری اینکه همه می‌دانند که جرارد چقدر طرفدار بارسلونا است، نوشت: او در ویدئو می‌گوید که نمی‌خواست فوتبالیست شود بلکه می‌خواست بازیکن بارسلونا شود و من فکر می‌کنم او برای همه و برای هم‌تیمی‌هایش نه‌تنها در زمین بلکه خارج از زمین یک بازیکن مهم بود. او همیشه در رختکن لبخند می‌زد. این یک فقدان بزرگ برای ما است.

روبرت لواندوفسکی هم اگرچه مدت کمی با جرارد پیکه هم تیمی بود؛ اما بازهم در واکنش به این تصمیم خاطرنشان کرد: او فقط یک اسطوره بارسلونا نیست؛ بلکه او همچنین یک نماد است. من بارها مقابل او بازی کردم و او برای من یک چالش بود. این اتفاق باورنکردنی است. جرارد از روی اول به من کمک کرد و من می‌دانم که بارسلونا و این شهر برای او چه معنایی دارد. برای او احترام زیادی قائلم. بارسلونا برای او از مهم‌ترین چیزهاست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس