رایزنی واشنگتن و سئول درباره تشدید «بی‌سابقه» تنش‌ در شبه جزیره کره

دیپلمات‌های ارشد آمریکا و کره جنوبی، افزایش تنش‌های نظامی میان دو کره را به بحث گذاشتند.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه، در تماسی تلفنی، درباره شلیک توپخانه‌های کره شمالی گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماس با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، اقدامات نظامی امروز کره شمالی را «قویاً محکوم کردند».

نظامیان کره شمالی صبح امروز، حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی بلینکن و همتای خود در سئول، این اقدام نظامی کره شمالی را اتفاقی «بی‌سابقه و تحریکات نظامی بزرگی» دانستند.

وزرای امور خارجه دو کشور، هم‌زمانی این اقدام کره شمالی با عزاداری در کره جنوبی بابت حادثه‌ای که در مراسم هالویین در این کشور رخ داده بود «مایه تأسف» دانستند.

علاوه بر تماس تلفنی بین جین و بلینکن، نماینده ارشد اتمی کره جنوبی نیز با همتایان خود در آمریکا و ژاپن به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

آن‌ها در این تماس‌های تلفنی، اقدامات اخیر کره شمالی را ناقض قطعنامه شورای امنیت و معاهده نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ توصیف کردند.

بعد از پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی و شلیک موشکی هشدار جنگنده‌های کره جنوبی به سمت مرز دریایی دو کشور، اکنون از افزایش تنش نظامی بین دو کره خبر می‌رسد.

ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ دقایقی پیش حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

در این بیانیه آمده است که ارتش کره شمالی در هفت ساعت اخیر، علاوه بر ۱۰۰ گلوله توپخانه، حداقل ۱۷ فروند موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها رابه سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    12 0
    امریکا داره توی گل فرو میره و سعی میکنه که رفقا و چاکران را یواش یواش پاز سر سفره بلند کنه تا هزینه هاش کمتر و بارش سبکتر بشه و کمتر دچار رکود و سقوط بشه، به همین خاطر کره جنوبی را توی تنش قرار داد همونطوری که اروپا را توی تنش قرارا داد. در واقع امریکا دیگه نمیتونه امنیت شرکاش را تامین کنه و سعی داره با تضعیف رقبا و رفقاش،یک هژمونی جدید ایجاد کنه. مسئله مهم اینه که از اسراییل هم نمیتونه دیگه حفاظت کنه ولی چون برای ایران رقیبی توی منطقه نیست تا جنگ را یندازه،سعی کرد ایران را دچار جنگ داخلی کنه. بنابراین زمانیکه اروپا درگیر تنش و ضعف شد و لوضاع ما هم سروسامان گرفت و حکومتمون یکدست شد،وقتشه که اسراییل را به وسیله گروههای مقاومت از بین ببریم و این اتفاق زود محقق میشه انشاله ایران در شرایط کنونی خیلی راحت میتونه حکومت مرکزی را تقویت و منافق زدایی کنه چون الان هیچ قدرت غربی حاضر نیست از براندازها و مخالفین حمایت محکم کنه و این همه سر وصداهای غربی در واقع دست پیشیه که گرفتن تا ایران فکر پاکسازی نکنه.در حال حاضر کشور ما نیاز به پاکسازی در سیستان و کردستان داره البته با اتخاذ تدابیر و برنامه های فرهنگی و زیربنایی در کنار برخوردهای سخت موردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس