روابط ایران و ارمنستان قوی‌تر خواهد شد/اهمیت امنیت در قفقاز جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: ایران یکی از شرکای اصلی ارمنستان است و در آینده خواهیم دید این روابط در همه‌ی زمینه‌ها قوی‌تر نیز خواهد شد.

به گزارش مشرق، واهان هونانیان سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان در تشریح روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان گفت: همانطور که می‌دانید روابط ارمنستان و ایران سابقه بسیار طولانی دارد و صرفاً مختص به دولت‌ها نیست و در بین دو ملت نیز وجود دارد.

وی افزود: ایران یکی از شرکای اصلی ارمنستان است و در آینده خواهیم دید این روابط در همه‌ی زمینه‌ها قوی‌تر نیز خواهد شد. همانطور که در جریان سفر حسین امیرعبداللهیان به ارمنستان شاهد افتتاح سرکنسولگری ایران در شهر قاپان بودیم.

هونانیان تصریح کرد: فکر می‌کنم هیچ سوء تفاهمی با ایران نداریم و در اکثر موضوعات نظرات متفاوتی با یکدیگر نداریم و طبیعتاً در آینده روابط ما قوی و قوی‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آینده روابط کشورش و جمهوری آذربایجان گفت: همانطور که در انتخابات ۲۰۲۱ مطرح شد، ارمنستان به دنبال برقراری صلح در منطقه قفقاز جنوبی است و بر همین اساس با آذربایجان وارد مذاکره شدیم، اما آن‌ها همواره در مذاکرات، مطالبات حداکثری خود را مطرح می‌کنند. فکر می‌کنم همه‌ی مشکلات باید در میز مذاکرات حل شود و امیدواریم آذربایجان نیز مانند ارمنستان همین رویه را در میز مذاکرات دنبال کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    6 11
    کشور ما مردم ارمنستان را بسیار دوست دارند روابط عمیق تاریخی داریم مرز ارمنستان برای ایران بهترین مرز همسایگی بوده و این مرز از تمام مرز ها ارام تر بوده و در خدمت دو ملت بوده است ما اجازه نمیدهیم علیف ارامش مرز مردم ارمنستان را از بین ببرد و ما را هم در بن بست قرار دهد و مسئولین ارمنستان هم باید مواظب باشند و نترسند و فریب نخورند و این مرز را حفظ کنند با کمک ایران ما می توانیم با هم تجاوز را دور کنیم لذا پاشینیان نباید اشتباه مرتکب شود و کشور ارمنستان را خراب کند
  • سعید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    12 5
    آرمی اشغالگر که مساجد شیعیان قره باغ رو به خوک دانی تبدیل کرده بود شده برادر و دوست فارس ها تورک های شیعه اذربایجانی هم کهمسلجد مسلمانان را آزاد و آباد کرده شده دشمن فارس ها عجب حکایتی هست حکایت این فارس ها
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      5 5
      این حنا دیگه رنگی نداره. زور زیادی نزن
    • احسان معتمدی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      3 8
      اذربایجان شمالی که دولتی تشکیل داده که در سمت و سوی دین نیست که مسجد برایش مهم باشد یک استان از ایران است و بزودی ان شالله این امر محقق خواهد شد توسط مردم انجا و دولت انجا در خط اسلام نیست و اینکه انها مساجد قبلی را خراب کرده اند دلیل نمی شود که مسلمانان انها را قتل عام کنند و مرزهایشان را تصرف کنند ارمنستان یک منطقه تاریخی است و مرزش محترم است و اذربایجان شمالی هم باید حدود خود را رعایت کند حدود او این است که یک استان از ایران است و ما باید استاندار برای انجا بگذاریم که اکثریت شیعه مردم انجا پیرو چند نفر دین دیگر نباشند کشور نیست مناطق تاریخی ما میباشد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      2 3
      دم ات گرم با این حرفات
    • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      4 4
      ارمنستان خدا پرست هستند ولی دولت باکو نژادپرست است و پرستش یکی از شیاطین باستان با نماد گرگ بالدار را تبلیغ میکند
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      توخودت اگه یکبارمسجدرفته باشی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس