«پسر ایل» روایتی از عشایرزاده‌ای که شهید مدافع حرم شد

تازه‌ترین کتاب انتشارات خط مقدم با عنوان «پسر ایل» که مستند داستانی از زندگی شهید مدافع حرم محمدعلی قلی‌زاده است، منتشر شد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین کتاب انتشارات خط مقدم با عنوان «پسر ایل» منتشر شد. این کتاب داستان زندگی شهید مدافع حرم محمدعلی قلی‌زاده را در برمی‌گیرد. کتاب حاضر، مجموعه‌ای از روایت‌ها و گفته‌های خانواده و دوستان شهید است.

حجت‌الاسلام محمدعلی قلی‌زاده نقنه در چهارم آبان سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. شهید قلی‌زاده روحانی و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در یگان امنیتی سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم بود. او یکم دی‌ماه ۱۳۹۴ با گروهی از تکاوران زبده برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به شوق پرواز عازم سوریه شد که در عملیات آزادسازی شهرهای نبل الزهرا شرکت کرد و در سیزدهم بهمن ۱۳۹۴ به شهادت رسید. مزار این شهید شاخص جامعه عشایری در گلزار شهدای زادگاهش شهر نقنه در شهرستان بروجن قرار دارد.

در بخشی از از این کتاب آمده است:

«حین نوشتن وصیت‌نامه‌ام می‌خواستم تا می‌توانم، آن را کلی بنویسم و شخصی نکنم؛ اما نمی‌دانم چرا ناگهان یاد پدر و مادرم در ذهنم زنده شد، برایم معلوم شد که چرا اسمش را در آن آورده‌ام. چون او اگر مرا در دامان پاکش بزرگ نمی‌کرد و به من شیر پاک نمی‌نوشاند، من وارد این مسیر نمی‌شدم. البته با جملاتی، کمی هم مادرم را دلداری دادم و آماده کردم تا اگر شهید شدم، زیاد ناله و زاری و ضجه نکند. امیدوارم جواب دهد. 

از او حلالیت طلبیدم و قول غیرمستقیم دادم که اگر افتخار شهادت نصیبم شد، حتما شفیع او در آن دنیا باشم. آخر من به همه گفته بودم خبر رفتنم را به مادرم ندهند؛ نمی‌خواستم او را نگران کنم؛ نمی‌خواستم او در همه روزهایی که در سوریه بودم، کارش ناله و گریه باشد؛ نمی‌خواستم حتی یک لحظه از لحظات او را هم خراب کنم؛ چون حاضرم دنیا را بدهم ولی چشمان خیس مادرم را نبینم.»

کتاب «پسر ایل» نوشته مهدی باتقوا در ۲۱۱ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۷۲ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس