کد خبر 1431567
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

کانادا از تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد.

به گزارش مشرق، براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه کانادا، ملانی جولی وزیر امور خارجه این کشور مدعی شد که این تحریم‌ها در پاسخ به نقض سیستماتیک حقوق بشر و تداوم اقدامات تهران برای برهم زدن صلح و امنیت وضع می‌شود.

براین اساس ۴ فرد و ۲ نهاد از جمله مقامات ارشد و هواداران جمهوری اسلامی تحت تحریم دولت کانادا قرار گرفته‌اند.

دولت کانادا مدعی شده که باور دارد این افراد و نهادها در نقض سیستماتیک حقوق بشر هم در داخل ایران و هم در فعالیت‌های خرابکارانه خارجی دست از جمله حمله به دیگر کشورها دست داشته‌اند.

چهار فرد تحریم شده سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، احمد فاضلیان معاون دادستان کل، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی و حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون رییس کل دادستانی استان مازندران هستند.

در بیانیه وزارت امور خارجه کانادا آمده که نیروی انتظامی به دلیل «سرکوب و بازداشت خودسرانه معترضان غیر مسلح» به ویژه از طریق یگان ویژه و جامعه المصطفی العالمیه به دلیل جذب شاگردان آن در نیروی قدس سپاه و اجرای سیاست خارجی منطقه‌ای ایران و اعزام به سوریه تحت تحریم قرار گرفته‌اند

براساس این تحریم‌ها، هرگونه معامله با این افراد و نهادها منع شده و دارایی آنها در کانادا بلوکه خواهد شد. همچنین ورود این افراد به کانادا ممنوع خواهد شد.

دولت کانادا همچنین در ادامه ادعاهای خود تصریح کرده که از فعالیت‌های حمایتگرایانه ایران از روسیه در جنگ با اوکراین از طریق فروش سلاح و آموزش نیروهای روسی برای استفاده از تسلیحات ایرانی آگاه است.

وزارت خارجه کانادا پیشتر در دو نوبت (۲۱ و ۲۷ مهر ماه) نیز به بهانه ناآرامی‌ها در ایران و در ادامه سیاست‌های خود برای حمایت از اغتشاشات، تحریم‌هایی را علیه  اشخاص و نهادهای ایرانی وضع کرده بود.

همچنین جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم روز جمعه ۱۵ مهر ماه اعلام کرده بود این کشور به بهانه ناآرامی‌ها در ایران، مجموعه‌ای از اقدامات مالی و مهاجرتی جدید علیه ایران و همچنین گسترش رژیم تحریم‌های خود را دنبال خواهد کرد.

مقام‌های کانادایی در حالی از تصمیم این کشور علیه ایران سخن می‌گویند که پیش از این در پی گسترش جنبش اعتراضی در کانادا، با اعلام وضعیت اضطراری به نیروهای پلیس اختیارات بیشتری برای مهار اعتراضات داده شده بود.

«قانون شرایط اضطراری» در کانادا به دولت فدرال اختیارات بیشتری را جهت بازگرداندن نظم برای پایان دادن به تظاهرات می‌دهد.

استفاده ابزاری کانادا از حقوق بشر کاملا آشکار است، زیرا جهانیان هنوز روایت‌های غم انگیز جدا کردن اجباری بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌هایشان و رسوایی حدود یک سال پیش کشف گورهای دسته‌جمعی صدها تن از این کودکان در حیاط "مدارس مسکونی" کانادا را از یاد نبرده‌اند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    12 2
    انقدر تحریم کنید تا تحریمدونتون بشکنه😅😅😅
    • کارشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 7
      فعلا که صبر ملت داره لبریز میشه
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 0
    واکنش ایران به کانادا خیلی جالبه
  • علی افصحی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    کشور بی آبروی کانادا غاصب سرزمین بومیان و قاتل صدها هزار کودک بومی و نیز مرکز دزدان ملی عالم همانند خاوری و....باید هم با این تحرکات ابلهانه اش اثبات کند که کانادا نه کشوری مستقل بلکه مستعمره انگلیس و آمریکاست وخاندان قاتل" ترودو" کارگزاران بی اختیار آن دو دولت خبیث و شیطانی از ابتدای غصب سرزمین بومیان.
  • محمود IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    آخی خیلی ایران ترسید کانادا ادعای ابرقدرتی بعد از آمریکا می کند در حالی که یکی از ایالات آمریکا حساب میشد.سگی که گاز نمی گیرد پارس می‌کند.هرچه میتونید تحریم کنید
  • DE ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    وای چقدر بد شد . کانادا تحریم کرد حالا باید کوکا بنوشید . حالا این چند نفر که تحریم شده اند یعنی الان اجازه ندارند آخر هفته ها بروند کانادا برای جکگوزی و حمام سونا و استخر وای چقدر بد شد .🤣🤣🤣🤣 کانادا محل دزدها و غارتگران و جانیان و آدمکش هاست . این دلقک های کانادایی داخل آدمها نیستند بیفرهنگ های تازه به دوران رسیده خودشان را ملعبه و مسخره کردند . جرات ندارند ی این سگ ترسوها کوچکترین ایرادی به جنایات رژیم آپارتاید بگیرند. کجا بودند این کثافتهای دلقک وقتی امریکای جنایتکار ۱۰۰۰۰۰۰ بیش از یک میلیون مسلمان را فقط در عراق تکه تکه کرد. شرم بر شما سگ ترسوهای بزدل نوکر و کفش لیس صهیونیزم. دزدهای قاتل جانی مسخره.
  • رضا IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    تغاری بشکند ماستی بریزد، جهان گرد به کام کاسه لیسان!! ظاهرا فرصت مغتنمی برای راهزنان غربی پدید آمده تا اموال و دارایی های افراد مختلف را بالا بکشند!!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    این گلوله ها به این زره محکم اثر ندارد مردم ایران به تنها کلمه ای که حساسیت ندارند تحریم هست میگن تحریم کردیم ولی انگار نه انگار دمتون گرم ایرانیان کانادا رو تحریم کنند یک ماهه ورشکست میشن
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 1
    کار خیلی درست وبجایی کرده حالا اگر اسم ببرم ممکنه پیام من اینجا منعکس نشه ولی متاسفانه بیشتر فرزندان واقربای درجه اول کشور وبعضا خودشان هم درکانادا دارای اقامت دایم هستند واین مطلب از متناقض ترین اعمال سران حکومت مااست که ازیک طرف کانادارادرجرگه کشورهای دشمن ما قلمداد میکنن وازیک طرف خودشون اونجا اقامت دارن ودارای بعضا مسکن واملاک
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    یک خبر تازه، یک کار جدید بگید! حالمون بد شد از این کار تکراریتون یکم خلاقیت داشته باشید..مثلاً شما خارجی ها اروپایی هم هستید!! مراقب خودتون باشید این زمستونی یخ نکنید آخه حیفید..!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    حالا اینا میخوان بیان کشورتون دستشویی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس