زلنسکی: نیروهای اوکراین حملات روسیه در منطقه دونتسک را دفع کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی حمله شدید نیروهای روسیه در شرق منطقه دونتسک را دفع کردند.

به گزارش مشرق، زلنسکی یکشنبه شب در پیام ویدئویی گفت که یک واحد نظامی از شهر چاپ در غرب اوکراین این اقدام را انجام داده است، اما نگفت که درگیری در کجا رخ داده است.

وی افزود: امروز آنها اقدامات تهاجمی شدید دشمن را متوقف کردند. حمله روسیه دفع شد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که صندوق مبادله اوکراین دوباره پر شده است به این معنی که نظامیان بیشتر روسی اسیر شده اند.

در روزهای اخیر شدیدترین جنگ در منطقه دونتسک در اطراف شهرهای باخموت و آودیوکا میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است.

با گذشت ۹ ماه از جنگ میان روسیه و اوکراین، تارنمای نشنال اینترست نوشت: تاثیر جنگ اوکراین تا یک نسل باقی خواهد ماند و تبعات مهمی در زمینه جهانی زدایی، روابط روسیه و غرب و نظام بین الملل خواهد داشت که نادیده گرفته شده است.

این رسانه به تاثیر بلندمدت جنگ اوکراین بر نظام بین المللی پرداخته و مدعی می شود که بسیاری از ناظران بر این باورند که اگر روسیه شکست بخورد غرب رونق خواهد گرفت و اگر روسیه پیروز شود نظام بین المللی بشدت لطمه خواهد خورد زیرا هنجارهایی که علیه استفاده از زور برای تصرف اراضی دیگر کشورها خواهد بود تضعیف خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 5
    کشوری که ودکا بخورند و دائم الخمر باشند جنگ نمی توانند بکنند ، آبرو ریزی برای ارتش روسيه ایت اگر این دلقک گدای صهیونیستی راست گفته باشد!
    • مهدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      11 8
      اگر جنابعالی ادب داشتی هیچ کسی را با زشت گویی خطاب قرار نمیدادی. 2= دلقک دلش خون است اما خنده بر لبهای تو می اورد. دلقک یک ناسزا نیست که تو ناسزایش میکنی. ایا تو همان هنر دلقک بودن را داری؟؟ 3= تاریخ را مطالعه کن که روسیه چه فجایعی بر سر ایران اورده بنابر این حمایت از یک جانی بالفطره حمایت از ظلم است ولو در نوشتن. لطفا زندگی نامه پوتین را مطالعه کن . زندگی نامه هیتلر و استالین را هم مطالعه کن . بیش از 95 درصد شباهت های عجیبی را میبینی. شما اگر با امریکا پدر کشتگی انهم صرفا بخاطر شستشوی مغزی شدنت داری چه دلیلی است که از یک جانی حمایت کنی. بله کاملا درست فرمودی کشوری که همیشه مست باشد جنگ نمیتواند بکند . اما گدای صهیونیستی : اولا اعتقادات جناب زلنسکی به خودش مربوط است و به من و تو هیچ ارتباطی نداره . در ثانی از تو امده گدایی کرده؟ تو اگر ببینی یک ظالمی یقه یک نوجوانی را گرفته داره بقصد کشت او را میزند چه میکنی؟ کمکش نمیکنی؟ کمکش نمیکنی چون مثلا همسایه دشمن توست؟ پس انسانیت کجا رفته؟ توقع داری روسیه که به زن و بچه مردم حمله کرد دنیا بنشینه این جنایت را ببینه و خاموش باشه چون تو و افکار تو خوشش بیاد؟ یا تاریخ نمیخونی یا نمیدونی - یا حدود و جغرافیا را نمیخونی یا نمیدونی . در هر شرایطی حمایت از جانی با قلم با زبان با رفتار مباشرت در همان جرم جانی است. اطمینان داشته باش اگر روسیه با همه اهن و تلپش در این جنگ پیروز بشه که نخواهد شد فردا میاد گرجستان - بلاروس - تاجیکستان - ارمنستان و تمام جتهیر سابق شوروی را یکی یکی تسخیر میکنه بعبارتی میبلعه و سراغ ایران هم خواهد امد . ترحم بر پلنگ تیز چنگال ستم کاری بود بر گوسفندان
    • ح IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 3
      تاریخ رو خوندم و دیدم انگلیس 9 میلیون نفر ایرانی را کشت و در جنگ با روسیه ایران را تنها گذاشت و در زمانی که داور ماحرای ترکمنچای بود به نفع روسیه گرفت و هم اکنون هم با ایران در جنگ است آمریکا کاپیت. لاسیون را در ایران تصویب کرد و هرکاری دلش خواست از جمله تعرض به ناموس مردم انجام داد و اموال ایران را غارت کرد و هنوز هم دنبال سقوط نظام برای غارت بیشتر است اما روسیه ما باهم جنگیدیم تا زمان شوروی از زمان شوروی تا انقلاب در صلح بودیم و بعداز انقلاب دوباره با شوروی و ام یکا مواجه شدیم آنهارا شکست دادیم امام گفت صدای خرد شدن استخوان های کمونیست را می‌شنود و شوروی سقوط کرد بعد از آن روسیه و ایران تا الان با هم روابط دوستانه‌ای دارند و حتی روسیه از حق وتوی خود بارها برای ایران استفاده کرد بله تاریخ را خواندیم اما حال را دریاب روسیه پشیمان گذشته حالا در محضر ایران قدرتمند برعکس غربی ها به جای چنگ و دشمنی دست دوستی دراز کرده حالا بدو زرو دنبال کارت اگر به تا یخ باشه اکراین مال روسیه است اصلا روس ها از کیف برخواستند تاریخ بخوان جانم
    • US ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 4
      الان شدی وزیر وکیل این گدا! وقتی آزوف داشت روس تبارها رو بی صدا می کشت انسانیت تو کجات گیر کرده بود؟! اوکراین باید به خاک روسیه برگردد چون شده معضل در قضیه هواپیمای مسافربری دائم از اسرائیل و آمریکا برای اذیت کردن ایران دستور می گرفت، اروپا و آمریکا در تحریم ملت ایران حتما از طرف چشمان کور تو نقشی نداشتند! خباثت از نگارش تو میبارد.
    • US ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 2
      جای دلقک سیاست نیست، ۱ ساعت مقابل دوربین هست. از بایدن گدایی کرد بایدن گفت دیگه بسه تا صدای ترامپ درآمد، و ملت آمریکا میگن ما پول نمی دهیم این دولت بایدن هست که پول ما رو می‌دهد و چوب این حماقت رو در انتخابات مجلس دموکرات ها خواهند خورد، الان هم دنبال پتو و هیزم هست
  • ح IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 4
    تو زمان حمله آمریکا به ع آق و سوریه و..... هم نگران زن و بچه مردم بودی؟ یا فقط الان حامی مظلوم شدی برو تحقیق کن ببین چرا روسیه حمله کرد تازه این اکراین بود که مردم روس زبان مناطق شرقی رو میکشت اونو جامعه جهانی چیزی نگفت چرا؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 2
    ترسو شهرهای خودت را نزن مردی مسکو را بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس