کد خبر 1431255
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران کسب‌وکار همواره این بوده است که برای توسعه بیزینس کدام یک بهتر است؟ وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی؟ کدام یک رشد کسب‌وکار را سریع‌تر می‌کند؟ اگر سابقه فعالیت در هر دو فضا را داشته باشید باید بدانید که وب‌سایت اثری چنین برابر شبکه‌های اجتماعی دارد. اما بسیاری معتقد هستند که با درنظرگرفتن این که استراتژی‌های کسب‌وکارها با یکدیگر متفاوت است، هیچ یک از این دو را نباید نادیده گرفت. یعنی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار وب‌سایت ضروری است و رشددهنده آن است.

می‌دانید که بسیاری از مردم زمان زیادی را در اینترنت برای خرید محصولات یا خواندن اخبار و یا تماشای فیلم صرف می‌کنند. باتوجه‌به این که درصد زیادی از کاربران تمام محصولات خود را اینترنتی خریداری می‌کنند، می‌توان به اهمیت ارائه خدمات به‌صورت آنلاین پی برد. .

واضح است که زندگی در دنیای دیجیتال و داشتن یک وب‌سایت برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اگر کسب‌وکاری وب‌سایت نداشته باشد، بسیاری از فرصت‌ها را برای رشد تجاری و جذب مشتری از دست می‌دهد. به دلیل این که ایجاد و توسعه وب‌سایت بسیار آسان است، ضروری است که هر کسب‌وکاری از این موقعیت استفاده کند.

مزایای طراحی سایت نسبت به اینستاگرام چیست؟

چرا نباید به شبکه‌های اجتماعی برای توسعه بیزینس اعتماد کرد؟

شبکه‌های اجتماعی در ایران با محدودیت دسترسی روبه‌رو هستند. بسیاری از آنها مانند فیس‌بوک، توییتر، تلگرام، یوتیوب فیلتر هستند. به‌تازگی یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی که میلیون‌ها کاربر یا بهتر است بگوییم میلیون‌ها کسب‌وکار آنلاین به آن اعتماد کرده بودند و از آن به‌عنوان کانال ارتباطی با مشتریان و ابزاری برای توسعه  کسب‌وکار خود استفاده کرده بودند نیز فیلتر شده است. بله این شبکهٔ محبوب اینستاگرام است که با فیلترشدن رؤیا کسب درآمد میلیون‌ها بیزینس را از بین برد.

با وجود چنین محدودیت‌هایی آیا به نظر شما شبکه‌های اجتماعی برای توسعه بیزینس قابل‌اعتماد هستند؟ در ادامه به طور منفصل این موضوع را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  1. شما صاحب رسانه‌های اجتماعی نیستید

اینستاگرام، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی ابزاری هستند که به طور مشترک میان کاربران استفاده می‌شوند. شما مالک این شبکه‌های اجتماعی نیستید، تنها اجازه دارید صفحه‌ای را در آن به خود یا کسب‌وکارتان اختصاص دهید. در واقع شما مالک یک و یا چند صفحه از آن هستید که به هر دلیلی ممکن است دسترسی شما برای همیشه از بین برود.

اما با طراحی سایت در مشهد این نگرانی‌ها را ندارید. زیرا شما مالک وب‌سایتی اختصاصی هستید که تنها خودتان به دسترسی دارید، وب‌سایتی که نه فیلتر می‌شود و نه شخص دیگری آن را مدیریت می‌کند.

  1. محدودیت دسترسی وجود دارد

وقتی برند خود را در یک پلتفرم اجتماعی ایجاد می‌کنید، مانند این است که فضایی را از یک صاحبخانه اجاره کنید. صاحبخانه خیلی به شما اهمیت نمی‌دهد، زیرا میلیون‌ها نفر را باید مدیریت کند. اگر این کاربران قوانین را نقض کنند، یا دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند صفحهٔ آن‌ها برای همیشه از دسترس خارج می‌شود. در بسیاری از مواقع ممکن است این اتفاق کاملاً سهوی باشد، اما هیچ راهی برای اثبات این قضیه وجود ندارد و تلاشی که ماه‌ها برای برندسازی انجام شده است از بین می‌رود.

  1. عدم اعتماد کاربران به کسب‌وکارها در شبکه‌های مجازی

حقیقت این است که جلب اعتماد کاربران به بیزینس‌هایی که در شبکه‌های مجازی مختلف مانند اینستاگرام و یا تلگرام فعالیت می‌کنند بسیار سخت است. اما اگر در کنار شبکه‌های مجازی و بسایی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید مشتریان اینترنتی خود را افزایش دهید. زیرا کاربران با مشاهده وب‌سایت برند تجاری به حقیقی بودن کسب‌وکارتان اعتماد می می‌کنند. این دلایل تنها برخی مهم‌ترین عواملی است که برای غیر قابل اعتماد بودن شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام به جهت رشد و توسعه کسب‌وکارها در نظر گرفته می‌شود.

در مقابل دلایل برتری طراحی سایت نسبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز باید بررسی شود که در ادامه آنها را با یکدیگر می‌خوانیم.

مزایای طراحی سایت نسبت به اینستاگرام چیست؟

5 دلیل مهم طراحی سایت برای کسب و کارها

هنگام بحث در مورد اینکه چرا داشتن وب‌سایت منجر به رشد کسب‌وکار می‌شود دلایل زیادی مطرح می‌شود. اما مهم‌ترین دلایل آن عبارت‌اند از:

  1. داشتن وب‌سایت کسب‌وکار شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد

بسیاری از کاربران بیزینس‌هایی که دارای وب‌سایت هستند را بسیار معتبرتر از کسب‌وکارهایی می‌دانند که تنها به داشتن یک صفحه و پروفایل کاربری در شبکه‌های اجتماعی اکتفا کرده‌اند. وب‌سایت شما مکان مناسبی برای نشان‌دادن گواهینامه و مجوزهای فعالیتی است که کسب‌وکار شما دارد.

  1. با داشتن وب‌سایت می‌توانید مشتریان جدید از طریق گوگل جذب کنید

کسب‌وکار شما هر چه بیشتر توسعه پیدا کند مشتریان شما چندین برابر می‌شوند. داشتن وب‌سایت به شناخته شدن برند شما کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که مشتریانی از تمام دنیا بدون درنظرگرفتن محدودیت زمان و مکان با برند تجاری شما آشنا شوند.

می‌توانید با طراحی سایت در مشهد کسب‌وکار خود را به طور هدفمند توسعه دهید، مشتریان بیشتری جذب کنید و برندسازی کنید. اما نیاز است که پس از داشتن وب‌سایت اختصاصی اقدامات لازم را برای سئو آن انجام دهید. می‌توانید با شرکت در یک دوره حرفه‌ای سئو همه آن چه که باید برای به صفحه اول رساندن وب‌سایت خود بدانید را آموزش ببینید. اینجا می‌توانید بهترین آموزش ها و مشاوره ها را دریافت کنید.  

  1. کسب‌وکار شما بدون محدودیت توسعه می‌یابد

هنگام بحث در مورد مزایای وب‌سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر برندسازی، یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که در نظر بگیرید این است که وب‌سایت شما کسب‌وکارتان را به‌صورت آنلاین و بدون محدودیت توسعه می‌دهد.

بیش از 90 درصد از کاربران از اینترنت برای خرید محصولات موردنیاز خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین  اگر وب‌سایت ندارید، فرصت مهمی را برای مطرح‌شدن برند و فروش محصولات خود از دست می‌دهید.

  1. کاربران به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند

اعتبار کسب‌وکارهایی که دارای وب‌سایت هستند به‌هیچ‌عنوان با بیزینس‌هایی که تنها در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند قابل ‌مقایسه نمی‌باشد. قبل از این که کاربران محصولات شما را خریداری کنند، باید نسبت به حقیقی بودن کسب‌وکارتان مطمئن شود و این اعتماد تنها با طراحی سایت به دست می‌آید.

مزایای طراحی سایت نسبت به اینستاگرام چیست؟

  1. صرفه‌جویی در وقت برای ارائه خدمات به مشتریان

بسیاری از مشتریان پیش از خرید سؤالاتی در مورد نحوه سفارش، و چگونگی پرداخت هزینه را دارند. قطعاً پاسخگویی به تعداد زیادی از مشتریان نیازمند این است که ساعات زیادی در وقت خود را به این کار اختصاص دهید، حتی زمان‌هایی که در حال استراحت هستید.

اما با داشتن وب‌سایت این دغدغه را ندارید. زیرا حتی در زمان‌هایی که نتوانید پاسخگو باشید کاربران می‌توانند اطلاعات موردنیاز خود را بدون تماس گرفتن کسب کرده و  سفارش خود را ثبت کنند.

 فعالیت یک کسب‌وکار به‌صورت آنلاین، می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. در عصر حاضر، برخی از کسب‌وکارها هنوز متوجه اهمیت این موضوع نشده‌اند. حضور قوی در فضای مجازی و  به‌ویژه طراحی  یک وب‌سایت، می‌تواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شود. اگر هنوز برای توسعه کسب‌وکار خود وب‌سایتی طراحی نکرده‌اید همین امروز اقدام کنید، بهترین خدمات طراحی سایت را از رایا پارس دریافت کنید و تحول اصلی را در کسب و کارتان مشاهده کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس