کد خبر 1431035
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
اعلام جزئیات پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ پرداخت یکجا منتفی شد

بازنشستگان تامین اجتماعی شهریور امسال بر اساس مصوبه شورای عالی کار مشمول دریافت ۳۸درصد افزایش حقوق به‌علاوه ۵۱۵هزار تومان مبلغ ثابت شدند درحالی‌که در ۵ماه ابتدای سال فقط ۱۰درصد افزایش حقوق صورت گرفت.

به گزارش مشرق، حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حمید حاج‌اسماعیلی، فعال حوزه کارگری، می‌گوید: بازنشستگان تامین اجتماعی مطمئن باشند که واریز معوقات آنها حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و قرار شده است معوقات از آبان‌ماه واریز شود.

پس از آن، قرار شد مابه‌التفاوت ۵ ماه ابتدای سال در نیمه دوم سال به مستمری‌بگیران پرداخت شود. ماه مهر هم سپری شد اما از پرداخت معوقات خبری نشد! آخرین اخبار از معوقات مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌گوید که این معوقات از ماه جاری به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

«حمید حاج‌اسماعیلی»،، در این باره می‌گوید: بازنشستگان مطمئن باشند که واریز معوقات حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و الان دو ماه است که افزایش‌ها با احکام جدید صورت می‌گیرد و احکامی که صادر شده است زمان اجرای آنها از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ است. بنابراین، معوقات به طور جدی پیگیری می‌شود.

این کارشناس بازار کار در مورد زمان قطعی واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی می‌افزاید: قرار شده است معوقات از آبان‌ماه واریز شود.

او در مورد اینکه پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت یکجا خواهد بود یا ماه به ماه انجام می‌شود، بیان می‌کند: طبق قول و قراری که خود سازمان تامین اجتماعی تعهد کرده، معوقات ماه به ماه تا پایان سال پرداخت می شود. معوقه فروردین‌ماه در آبان‌؛ معوقه اردیبهشت در آذر؛ معوقه خردادماه در دی؛ معوقه تیرماه در بهمن؛ و معوقه ماه مرداد هم اسفندماه پرداخت می‌شود.

این فعال حوزه کارگری در مورد اینکه حقوق آبان‌ماه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: پرداخت معوقات به افراد با رقم‌های مختلف خواهد بود و افزایش‌ها برای هر کسی نسبت به حقوق دریافتی او تخصیص پیدا می‌کند که این رقم پرداختی می‌تواند از ۵۰۰ هزار تا ۶-۷ میلیون تومان باشد.

در کنار معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی، حق مسکن کارگران نیز هنوز آن رقمی نیست که شورای عالی کار مصوب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    22 3
    اینو که خودمونم میدونستیم نچایید یه وقت اینقدر کار میکنید؟
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      4 8
      خیلی پر رو شدید خداییش!! هر چقدر حقوقتون رو اضافه تر میکنه بازم دهناتون بازه. سایر اقشار هم همینطور!!!
  • 1 IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    20 1
    متن روزنامه های ایران. یکسری چرندیات است این موضوع مربوط یک ماه قبل است
  • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 1
    رسانه ها با این تیترهاشون به شعور مردم توهین می کنند آخه رسانه 2قرونی برو خودته مسخره کن
  • علی GB ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 1
    بیشتر سال رفت هنوز نتونستن حقوق زیاد کنن
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 1
    بشنوو باور نکن.ازدست این دولت آب نمیچکه.فقط وعده ووعید.شهریور شد مهر .مهر شد آبان.ابانم خواهد شد آذر .همینطور ادامه خواهد داشت.ناخن خشکی بدترین مرضیس که دولت سیزدهم گرفتارشه
  • علی سعید IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 1
    مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را کی افزایش میدهید
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 1
    اکثر خبرهای شما یا تکراری ویا سرکاری ویا دروغ است تیتر میزنید که فلان شده بهنمان شده و یا میخواهد بشود وقتی مراجعه میکنی میبینی که طبل توخالی است
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 1
    میگویند اگر چرم یا پوست حیوان خواست فاسد بشود به ان نمک میزنند تا فاسد نشود اگر نمک فاسد شد چکار کنیم مردان مومن در باره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم دولت فاسد است وهم سازمان تامین اجتماعی وقتی جهت خرید به مغازه میروید پول نقد میخواهد ولی دولت وسازمان قسطی پول میدهد ببین ما گناه کاریم یا دولت جوب نکشیده اب رها میکنند اب هم هر چه تو راهش است باخود میبرد مثل سیل
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام درفروردین ۴۰۱ هیچ افزایشی درحقوقمون نبود قطعا باماههای دیگه افزایشش فرق میکنه موقع پرداخت معوقات حواستون باشه
  • بازنشستگان تامین اجتماعی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    6 0
    25 /. باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که از پارسال نداده اند با معوقاتش را کی می دهید ؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    چراما بازنشستگان تامین اجتماعی برای گرفتن حقمون باید همش فریاد بزنیم ولی کارمندان دولت و بازنشستگانش بدون دردسر در سال حقوق وحق ویژه و متناسب سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و غیره دارن . جالبه دولت پول برای افزایش مجدد حقوق کارکنانش داره و بودجه براشون تامین میکنه و حق ویژه هم براشون پرداخت میکنه و دوباره افزایشش میده و برای بازنشستگان کشوری و لشکری هم متناسب سازی چند بار انجام داده و هم افزایش مجدد حقوق داره میده ولی پول پرداخت بدهی خودش به تامین اجتماعی رو نداره بده که حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم متناسب سازی بشه ؟ والله این انصاف نیست مدیرعامل تامین اجتماعی هم مدافع ما نیست چون هرچی دولت میگه گوش میده و بدون چون و چرا پرداخت میکنه < ولی برای ما بازنشستگان تامین اجتماعی بهونش شده بدهی دولت . چطور تا میگن حق ویژه کارمندان باید پرداخت بشه بدون چون و چراپرداخت میکنه و گوش به فرمانه ؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 0
    فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی این ماه هم مثل مهر است و از معوقات خبری نیست! افزایش حق تأهل و اولاد کارمندان و بازنشستگان دولت باید برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم اعمال گردد. متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید اجرا شود.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    جان به لبمان نمودید با نداشتن تصمیم درست ،این کارها در درگاه خداوند حساب و کتاب داره، شک نداشته باشید جواب پس خواهید داد، البته چون حق الناس است احتمال زیاد در دنیا پس خواهید داد، بقول معروف در این روزگار وانفسای اقتصاد، سوزنی به خودتان بزنید جوال دوزی به مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس