سفر زیارتی به سوریه از فردا آغاز می‌شود | هزینه سفر به دمشق چقدر است؟

اعزام زائران کشورمان به سوریه پس از چهار ماه وقفه، فردا از مشهد برقرار و زائران به مدت یک هفته با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف می‌شوند.

به گزارش مشرق، سفرهای زیارتی به سوریه که از بیش از چهار ماه گذشته متوقف شده بود، با برنامه‌ریزی مسؤولان و توافق با یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان از سرگرفته شد. البته با توجه به برخی ملاحظات، در حال حاضر فقط از ایستگاه پروازی مشهد این سفرها برقرار شده است و فردا هم‌زمان با هشتم آبان نخستین پرواز بعد از مدت‌ها از مشهد به دمشق صورت می‌گیرد.

بر همین اساس، کاروان اعزامی از کشورمان با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته به مدت یک هفته در سوریه حضور دارند و به زیارت حرم حضرت رقیه و زینب سلام الله علیهما مشرف می‌شوند. همچنین با توافق قبلی مسؤولان ایران و سوریه، امنیت زائران در دمشق تضمین شده است و زائران اعزامی به سوریه فقط در دمشق حضور خواهند یافت و به سایر شهرهای سوریه اعزام نمی‌شوند.

علاوه بر این، اعزام زائران به سوریه در این دوره به مدت یک هفته و با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و سازمان حج و زیارت، به عنوان متولی اعزام زائران به عراق و سوریه، در حال برنامه‌ریزی برای برقراری سفر به سوریه از سایر استان‌ها به ویژه تهران است. اما به دلیل تأمین نشدن پرواز، همچنان اعزامی به سوریه از تهران انجام نمی‌شود و شرکت‌های هواپیمایی حاضر به اعزام زائران به دمشق نیستند.

هزینه سفرهای زیارتی به سوریه در ایام نوروز امسال برای یک هفته ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و پس از آن سازمان حج و زیارت در تلاش بود تا این هزینه‌ها را کاهش دهد و حتی ظرفیت کاروان‌ها تا پایان خرداد سال جاری تکمیل شده بود اما دهه سوم خردادماه به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق، سفرها زیارتی نیز متوقف شد و پس از آن هم دیگر ایرلاین‌ها حاضر به پرواز به دمشق نشدند. با این وجودف هم‌اکنون پرواز ماهان و اجنحةالشام در هفته دو پرواز به دمشق دارد که به دلیل کمبود ظرفیت و بالا بودن پرواز سوری، امکان اعزام زائران به دمشق از تهران همچنان فراهم نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 1
    سوریه ۱۲ میلیون ؟؟ مسخره کردید بابا... ترکیه ۴ میلیون... زورکی ملت رو می‌فرستید اینوری بعد که تروریست شدن برگشتن باید تاوان بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس