چالش های آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین

آلمان متعهد شده است که با تجهیزات نظامی  از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند، اما ارائه و رساندن تسلیحات به اوکراین عملا و اغلب به دلایل تاریخی و از طریق کشورهای ثالث مثل یونان ساده و آسان نبوده است.

به گزارش مشرق ، یورونیوز می گوید ، با وجود دشواری‌هایی که دولت آلمان بلحاظ سیاستگذارهایش با آن روبروست، این کشور چگونه به اوکراین در برابر ارتش روسیه سلاح‌های سنگین می‌رساند؟ برلین در کوتاه مدت متقاعد شد که می‌بایست همچون دیگر متحدان اروپایی و غربی خود با ارسال تسلیحات نظامی از جمله تانک از اوکراین حمایت کند اما اعلام کرد که ظرفیت و پتانسیل «ارسال مستقیم تانک» را ندارد.

دولت آلمان پیشتر موافقت کرد که حدود ۵۰ تانک ضد هوایی از رده خارج شده موسوم به «گپارد» و ۷ هویتزر خودکششی مدل پانزرهاوبیتز «Panzerhaubitze ۲۰۰۰» به اوکراین بدهد. این مدل‌های خاص توپ، برخلاف هویتزرهایی که توسط وسایل نقلیه مجزا کشیده می‌شوند، می‌توانند پس از شلیک هر گلوله به صورت مستقل جابجا شوند.

اما همگان در آلمان بر سر ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین متحدالقول نبودند برخی از سیاستمداران این کشور بر این عقیده بودند که ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منطقه و جایی که نازی‌های هیتلر در جریان دوم جنگ جهانی دوم در آنجا جنگیدند، کار درستی نیست.

گروه دوم اما معتقد بودند که این تسلیحات هر چه سریعتر می‌بایست در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد، اما تسلیحاتی که سربازان و نظامیان اوکراینی نیازی به آموزش نظامی وقت‌گیر برای استفاده از آن تسلیحات نداشته باشند.

از همین رو ایده‌ گروه دوم در کمک نظامی به اوکراین شکل گرفت. کشورهای دوست آلمان که از اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند، تجهیزات نظامی سنگین خود را به اوکراین می فرستادند، تجهیزاتی که نظامیان اوکراین نیازی به آموزش برای استفاده از آنها ندارند، و آلمان در عوض تجهیزات نظامی مدرن و امروزی خود را به این کشورها می‌داد تا جایگزین شوند.

آلمان در این خصوص تا به امروز با کشورهای اسلوونی، جمهوری چک و نیز یونان به توافق رسیده است. لهستان هم به نوبه خود تانک‌های ساخت دوره اتحاد جماهیر شوروی خود را به اوکراین گسیل کرده است اما ورشو در مقابل از آنچه از برلین گرفته است ناراضی است. 

با این وجود، ادامه بحث‌ها در آلمان و نیز تاخیر و تعلل در فرستادن تانک‌های کشورهای ثالث به اوکراین، برلین را به نقطه‌ای که به نظر چندان هم بدان راغب نیست سوق داده است که همانا گسیل مستقیم و بی‌واسطه تانک‌های مدرن آلمانی به اوکراین است.

کی‌یف اگرچه مدعی است تانک‌هایی که نظامیان روس در جبهه‌های نبرد رها کرده و بدست ارتش اوکراین افتاده قدرت آتش ارتش این کشور را دو برابر کرده است اما کی‌یف بارها و بارها از برلین تقاضای تانک آلمانی را کرده است و همچنان چشم به راه تانک‌های مدرن آلمانی است.

اوکراین و شماری از کشورهای عضو ناتو آلمان را متهم کرده‌اند که بر سر تحویل تسلیحات سنگین مردد است و به اصطلاح دست دست می‌کند. در مقابل دولت آلمان می‌گوید تعهدات خود در مقابل ناتو را در نظر می‌گیرد.

برلین هرچند تاکنون هزاران قبضه سلاح سبک از جمله تفنگ، مین، راکت ضد تانک، موشک‌های سنگرشکن و موشک‌های ضدهوایی به همراه با میلیون‌ها گلوله مهمات تحویل اوکراین داده است، با این حال تا همین اواخر از تحویل سلاح‌های سنگین خودداری می‌کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 1
    جرمنها می خواهند شکست نازیها از روسیه و از یخبندان زمستان جنگ دوم را عقده کشائی کنند یک کشور ورشکسته ی از استقلال و در اشغال یانکی ها دارد قمپوز قدرت در می کند
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    ببین یه کاری می تونی بکنی دوباره نصف کشورت ۷۰ سال تحت سیطره روس ها بشه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    اینجانب با نام مستعار یک ترک از دو ماه پیش مرتب می گویم خرسون سقوط خواهد کرد با اشراف به اینکه ناتو در ارتش روسیه نفوذ گسترده ای کرده است و خیانت در این ارتش بالاست به مقامات برسانید هم اکنون ارتش اوکراین به دروازه های خرسون رسیده و حالا بجرات می توانم بگویم خرسون دروازه فتح مسکو خواهد بود نبرد خرسون مادر جنگها است و مزیت ارتش روسیه جنگ در خارج شهر و زمین های صاف است و مزیت چریک های اوکرانی پناه گرفتن در داخل شهر و جنگ شهری است کشیدن جنگ به داخل خرسون یک حقه از سوی برخی فرماندهان خاین روسیه است
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 2
    اینها نمایش یک جنگ علیه ارتش اوکراین است کشور اوکراین 58 انبار بزرگ نفت دارد تنها 3 عدد تاکنون مورد حمله واقع شده اند آیا 8 ماه زمان کمی است و آیا اگر ارتش امریکا می بود تمامی 60 انبار سوخت اوکراین را در 4 روز نمی توانست از بین ببرد مسلما همه را در چن روز از بین می برد پس چرا روسیه هر دو ماه یک انبار ار هدف می گیرد معلوم است خیانت بالاست خیانت بالاست باید سپاه به داد روسهای مخالف ناتو برسد
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 2
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به خطوط راه اهن روسیه هم رحم نمی کند اما روسیه حتی یکی از پلهای راه آهن را تخریب نمی کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند چرا روسیه پلهای مهم زمینی اوکراین را مورد حمله قرار نمی دهد این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس