کد خبر 1430627
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
زلنسکی: چهار میلیون اوکراینی به برق دسترسی ندارند

رئیس جمهور اوکراین گفت محدودیت در تامین برق، حدود چهار میلیون اوکراینی را تحت تاثیر قرار داده و آنها به انرژی دسترسی ندارند.

به گزارش مشرق، در ادامه بحران انرژی اوکراین در پی عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور از قطع برق ۴ میلیون نفر خبر داد.

زلنسکی شامگاه جمعه در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت محدودیت در تامین برق، حدود چهار میلیون اوکراینی را تحت تاثیر قرار داده و آنها به انرژی دسترسی ندارند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «بسیاری از شهرها و مناطق اوکراین برنامه‌های خاموشی را اعمال می‌کنند. اکنون حدود چهار میلیون اوکراینی برق ندارند».

رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود که کمبود انرژی برق، بر مناطق کی‌یف، پولتاوا، ریونه، خارکیف، چرنیهوف، سومی، کروووهراد و چرکاسی تاثیر گذاشته است.

زلنسکی پیشتر نیز ضمن اشاره به نابودی سه تأسیسات حوزه انرژی این کشور در جریان حملات روسیه، گفت خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است.

حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه از دهم اکتبر، یعنی دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه - که به گفته مقامات روسی، سرویس‌های ویژه اوکراین عامل آن بودند - آغاز گردید.

پیش از این نیز معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفته بود به دلیل حملات به زیرساخت‌های انرژی، بیش از ۱.۳ میلیون نفر اکنون بدون برق هستند و وضعیت خاموشی در این کشور دشوار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    ایلان برق بهشون بده.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      این فاسدحافظ منافع دلالان سلاح برای نابودکردن اوکراین بامیدان کردن اوکراین باتحرکات راکتی وپذیرفتن اولتیماتوم رسانه ای لیبرالیسم ورشکسته بود
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    برو تحت حاکمیت روسیه همه مشکلاتت حل میشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ یا قبول کن یکی از استهانهای ایران بشی بهت برق هم میدیم
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    پس معلوم می ود ارتش روسیه خوب عمل نکرده و هنوز 30 میلیون اوکراین برق دارند باید 90 درصد برق اوکراین نابود شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس