آمریکا تحولات ایران را در کانون توجه سازمان ملل قرار خواهد داد

برخی منابع خبری گفته اند که آمریکا قرار است تمرکز سازمان ملل را بر موضوع تحولات داخلی ایران قرار دهد.

به گزارش مشرق، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرده که آمریکا هفته آینده اعتراضات در ایران را در کانون توجه سازمان ملل قرار خواهد داد.

بر اساس یادداشتی که در تشریح این رویداد توسط رویترز مشاهده شده است، آمریکا و آلبانی روز چهارشنبه یک نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهند کرد. گفته شده قرار است در این نشست افرادی همچون شیرین عبادی و نازنین بنیادی توضیحاتی ارائه دهند.

در این ارتباط ادعا شده است: «این نشست وضعیت زنان و دختران و گروه‌های اقلیت‌های مذهبی و قومی در ایران را برجسته خواهد کرد و فرصت لازم برای انجام تحقیقات معتبر و مستقل در مورد نقض‌های حقوق بشر توسط دولت ایران را ایجاد خواهد کرد.»

همچنین گفته شده که «جاوید رحمان»، بازپرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نیز قرار است در این نشست که سایر کشورهای عضو سازمان ملل و گروه‌های حقوقی نیز در آن شرکت می‌کنند، سخنرانی کند.

در یادداشتی درباره نشست برنامه ریزی شده آمریکا در سازمان ملل ادعا شده است: «این نشست بر استفاده مداوم غیرقانونی از زور علیه معترضان و پیگیری اقدامات ایران در برابر مدافعان حقوق بشر و مخالفان در خارج از کشور برای ربودن یا ترور آنها در تضاد با قوانین بین المللی تاکید خواهد کرد.»

این اقدامات آمریکا در حالی است که پیش از این، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در موضوع مذاکرات همچنان دچار دوگانگی هستند، گفت: آمریکایی‌ها حتماً می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران از شرایط جاری عبور کرده است و اگر روی تحولات داخلی ایران شرط‌بندی کردند، اشتباه می‌کنند.

پیشتر نیز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با هشدار نسبت به تحرکات و رفتارهای خصمانه واشنگتن اعلام کرده بود که «تعجب نمی‌کنم آمریکایی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند و به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند. اجازه نمی‌هیم آمریکا با برخی اظهارنظرات به اغتشاش و آشوب در ایران دامن بزند. رفتار دوگانه آمریکا برای ما جدید نیست.» وزیر خارجه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «تاریخ مصرف رفتار دوگانه در عرصه دیپلماسی به سر آمده است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس