کد خبر 143058
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰

معاون هماهنگ كننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تجارب ارزنده كسب شده توسط این نیرو طی بیش از سه دهه گذشته گفت: امروز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به انواع سیستم های كنترل و مهمات هوشمند مجهز هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر عزیز نصیر زاده با گرامی داشت یاد و خاطره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی خاطرنشان كرد: امروز به بركت خون شهدای گرانقدری همچون شهید بابایی، نیروی هوایی ارتش از توانمندی بالایی برخوردار است و در بهترین شرایط آمادگی بسر می برد.

امیر نصیر زاده خاطرنشان كرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی عراق علیه كشورمان با مدد الهی و كمك نیروهای جوان، متعهد و متخصص خود نه تنها توانست این جنگ را اداره كند بلكه نیروهای مورد نیاز خود را نیز تربیت نماید.

وی با بیان این كه امروز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و بهینه سازی شده اند یادآور شد:با توجه به قدرت برتر نیروی هوایی ارتش در منطقه ما قادر هستیم با هر نوع جنگی مقابله كنیم و هیچ واهمه ای از تهدیدات نداریم.

امیر سرتیپ نصیرزاده در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت سرلشگر شهید بابایی اظهارداشت: شهید بابایی علاوه بر ابتكارات، ابداعات و شجاعتی كه وی را به عنوان یكی از قهرمانان جنگ معرفی كرده بود، دارای سجایای اخلاقی بالایی بود كه او را به عنوان یك عارف و انسان كامل معرفی می كرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ما در جنگی درگیر شده بودیم كه برابر اسناد فراوان كشورهای زیادی از رژیم صدام حمایت می كردند و محدودیت های ویژه ای نیز برای كشورمان در زمینه خرید تجهیزات و باز بودن شریانهای اقتصادی ایجاد شده بود.

امیر سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی تنها چیزی كه می توانست ما را نجات دهد، ابتكارات و ابداعات فرماندهانی همچون شهید بابایی كه عملیات سوختگیری شبانه و بمباران دور ایستا را توانستند انجام دهند، بود.

وی افزود: شهید بابایی دارای شم بالای اطلاعاتی بود و با درك این موضوع كه خلبانان عراقی در پرواز های شبانه ضعف دارند و برای این كه بتوانیم كشتی های تجاری و نفتكش كشورمان را اسكوت كنیم، مجبور به پرواز در شب و سوختگیری هواپیماها در پروازهای طولانی بودیم كه شهید بابایی توانست سوختگیری شبانه را ابداع كرد.

شهید بابایی بمباران دورایستا را عملیاتی كرد

معاون هماهنگ كننده نیروی هوایی ارتش در ادامه افزود: در برهه ای از زمان نیز رژیم بعثی عراق مجهز به سامانه های پدافندی با برد بلند شده بودند كه مشكلاتی را برای نیروی هوایی ما ایجاد كرده بودند كه برای رفع این مشكل نیز شهید بابایی با توجه به شناخت بالایی كه از هواپیماهای اف14 داشت ، بمباران دور ایستا را با استفاده از این نوع هواپیماها عملیاتی كرد.

امیر نصیرزاده اظهارداشت: با وجود هواپیماهای اف 14 نیروی هوایی ارتش و تدابیری كه شهید بابایی در منطقه خلیج فارس بكار گرفته بود در منطقه خلیج فارس هیچ گونه تهدیدی نداشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس