کد خبر 1430237
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
لغو تست کرونا برای تماشای جام جهانی در قطر

وزارت بهداشت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سه‌شنبه هفته آینده، ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافران این کشور لغو می‌شود.

به گزارش مشرق، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر برگزار می‌شود، اولین رویداد ورزشی مهم جهان از زمان شیوع همه‌گیری کرونا است که با حضور گسترده تماشاگران همراه خواهد بود.

با وجود اینکه انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار برای این مسابقات به قطر سفر کنند، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد از ۲۰ روز قبل از شروع جام جهانی فوتبال، شرط منفی بودن نتیجه تست کووید-۱۹ برای کسانی که مایل به سفر به این کشور هستند، لغو می‌شود.

در حال حاضر، شهروندان و مسافران قطر، باید طی ۲۴ ساعت پس از ورود به این کشور، با انجام آزمایش، نتیجه منفی تست خود را ارائه بدهند اما وزارت بهداشت قطر اعلام کرد: «با توجه به کاهش مداوم تعداد موارد ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان و قطر، این تصمیم گرفته شده است.»

همچنین استفاده از اپلیکیشن «احتراز» که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا برای تمام ساکنان قطر الزامی شده بود تا افراد مبتلا به کووید، اجازه حضور در مکان‌های عمومی بسته، مانند قطار مترو یا مراکز تجاری را نداشته باشند، از سه‌شنبه هفته آینده اجباری نخواهد بود.

لازم به ذکر است از ۱۰ آبان هیچ گردشگر خارجی در صورت نداشتن هایا کارت اجازه سفر به قطر را ندارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    قابل توجه عین اللهی که حاضر نیست از تقلید از بهداشت جهانی دست بکشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس