روایت تولیت حرم شاهچراغ از حادثه تروریسیتی امشب/ حجت الاسلام کلانتری: مطالبه مردم عدم مسامحه مسوولان امنیتی است

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) گفت: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام و ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از زوار حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) گفت: عصر امروز و در زمانی که جمعیت انبوهی از زوار و مردم برای نماز نماز مغرب و عشا و زیارت به حرم مراجعه کرده بودند یک فرد مسلح تلاش کرد از دربی که زوار خارج می شوند وارد حرم شود و زمانی که خادم حرم سعی می کند جلوی این فرد را بگیرد این فرد مسلح خادم را به رگبار می بندد و بعد به سمت داخل حرم فرار می‌کند.

وی ادامه داد: این فرد مسلح وقتی وارد صحن می شود به صورت کور مردم را به رگبار می بندد که این مسئله موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از زوار از زن و مرد و کودک و پیر که در حال زیارت و نماز بودند می‌شود.

کلانتری ادامه داد: این فرد مسلح بعد از اقدام تروریستی خود تلاش می‌کند خود را به شبستان امام خمینی(ره) که محل اصلی برگزاری نماز جماعت است برساند ولی خدمه و نیروهای انتظامی حرم تا صدای تیر را می شنوند درب شبستان را می‌بنند و مانع ورود این فرد تکفیری و تروریست می‌شوند.

وی افزود: در نهایت این تروریست توسط نیروهای انتظامی داخل حرم مورد هدف قرار می‌گیرد و دستگیر می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم گفت: زواری که مجروح شدند سریعا به بیمارستان منتقل شدند و امیدواریم مشکلی برای آنها ایجاد نشود و به زودی سلامت خود را بدست آورند.

وی ادامه داد: اینگونه که دوربین های مداربسته حرم نشان می‌دهند فردی که مردم را به رگبار بسته یک نفر بوده و اینکه از بیرون کسی او را پشتیبانی می کرده یا نه، تا الان مشخص نیست.

کلانتری یادآور شد: از آنجایی که ضارب مانند نیروهای داعشی عمل می‌کرد می توان گفت او یک فرد تکفیری و مرتبط با داعش است که هر کس که دم دستش بوده را به رگبار می بندد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت امنیت، گفت: امنیت کشور یک مسئله بسیار مهم برای همه شهروندان ایرانی است، وقتی انحصار امنیت شکسته و تضعیف شود قطعا آن کسی که وارد معرکه و دست به کار می‌شود دشمنان این مرز و بوم هستند که متاسفانه ما در همین راستا امروز شاهد یک مصیبت بزرگ و حادثه دلخراش بودیم.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام ادامه داد: وقتی یک عده افراد جاهل و کسانی که مورد تحریک و اغوای دشمنان قرار گرفته‌اند، نیروی انتظامی را هدف قرار می‌دهند و تضعیف می‌کنند متوجه نیستند که این شکسته شدن انحصار امنیت کشور خطرات وحشتناکی را به دنبال دارد و بارها و بارها نتیجه این اقدام دیده شده است که حادثه امروز هم پیامدهای این موضوع است.

کلانتری تاکید کرد: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.

وی افزود: اتفاق امروز باید انسان را از خواب غفلت بیدار کند. وقتی برخی با حرکت های بی‌خردانه که اخیرا شاهد آن بودیم نیروهای امنیتی و امنیت را تضعیف کنند چه بخواهیم و چه نخواهیم منجر به یک حادثه بزرگ می شود.

کلانتری ادامه داد: این روشن است که هیچکس با حصار امنیت خودش بازی نمی‌کند و هیچ انسانی نمی‌پذیرد با حصاری که باعث می شود خانواده، ناموس و اعضای خانواده‌اش در آرامش قرار گرفتند، بازی شود، هیچ ایرانی وطن دوستی این کار را نمی‌کند.

وی گفت: در حادثه امروز و حوادث اخیر دست صهیونیست بین الملل به وضوح دیده می‌شود و دشمنان به وضوح از این جریانات پشتیبانی می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود آن تعداد افرادی که دچار اشتباه و خطا شده‌اند به سرعت تکلیف  خود را مشخص کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شلن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 1
    باید تظاهر کنندگان و اغتشاشات جمع بشه... زندان جا نداشت بندازید سیاه چاله..این چه وضعشه مردم امنیت میخان....حواس نیروهای امنیتی رو پرت میکنن نمیذارن به جای دیگه معطوف شن...حاجی این وضعیت غیر قابل تحمل هست...والله من خودم تو سختی معیشتی هستم والله از خیلیا بدتر ..ولی جونم مهمتره..جون خانوادم و همشهریام مهمتره و کلا جون همه ایران....این چه وضعشه کاکو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس