کد خبر 1429910
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
آمریکا در آستانه انتخابات کنگره وارد التهاب شد

با شروع رأی‌گیری‌های پستی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، در ایالت جورجیا مواردی از حضور محافظان مسلح خودسر پای صندوق‌ها دیده شده و در ایالتی دیگر خودرو حامل آرای پستی طعمه حریق شده است.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به شکل حضوری، این کشور رفته رفته وارد جو امنیتی شده است.

به نوشته وبگاه «یاهو نیوز»، تصاویری از محافظان خودسر صندوق‌های رأی در ایالت آریزونا منتشر شده که نقاب به صورت داشته و سلاح گرم به دست گرفته‌اند.

این محافظان مسلح می‌گویند هدف آن‌ها جلوگیری از پر کردن صندوق‌ها با آرای جعلی توسط دموکرات‌ها است که ممکن است به قیمت باخت جمهوری‌خواهان در انتخابات تمام شود.

سه محافظ مسلح صندوق‌های رأی که به شکلی غیر رسمی و داوطلبانه در پارکینگی در یکی از مناطق آریزونا مستقر شده بودند، به «خبرگزاری فرانسه» گفتند این نگرانی را دارند که مانند سال ۲۰۲۰، نتیجه انتخابات از جمهوری‌خواهان دزدیده شود.

آمریکا در آستانه انتخابات کنگره وارد التهاب شد

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، «جو بایدن» با اختلاف ۱۰ هزار رأی توانست برای اولین بار در این ایالت قرمز (حامی جمهوری‌خواهان) پیروز شود. انتخابات این ایالت یکی از بحث‌برانگیزترین ادعاهای «دونالد ترامپ» درباره تقلب در انتخابات را رقم زد.

با اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به صورت رسمی از ماه آینده میلادی (نوامبر) شروع می‌شود، در هر ایالت صندوق‌هایی تعبیه شده تا شهروندان آرای پستی و غیرحضوری خود را زودتر از موعد در آن‌ها بیاندازند.

ریختن حجم بالای آرای نامعتبر در این صندوق‌ها که «دراپ باکس» نامیده می‌شوند، یکی از روش‌های تقلبی است که به ادعای جمهوری‌خواهان، موجب پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت، طی روزهای گذشته اطراف این صندوق‌های رأی پستی تنش‌های زیادی در گرفته و در یکی از مناطق، کلانتر مجبور شده برای بیرون کردن دو به اصطلاح ناظر مسلح از محل این صندوق‌ها، دست به مداخله بزند.

آمریکا در آستانه انتخابات کنگره وارد التهاب شد

از سوی دیگر، شبکه «فاکس نیوز» نزدیک به حزب جمهوری‌خواه در گزارشی آورده است، روز دوشنبه یک خودرو اداره پست در ایالت جورجیا دچار آتش‌سوزی شده و کاملا از بین رفته است.

کلانتر منطقه «بیکر کانتی» با انتشار تصاویری از سوختن خودرو جیپ اداره پست در یکی از جاده‌های محلی نوشت، راننده آسیبی ندیده اما خودرو و تمام محموله پستی آن از بین رفته است. با این حال به دلیل آتش گرفتن این خودرو اشاره‌ای نشد.

مقامات انتخاباتی این ایالت گفته‌اند این احتمال وجود دارد که شماری از برگه‌های رأی‌گیری در این خودرو بوده و در این صورت، برگه‌ها دوباره برای رأی‌دهندگان صادر خواهد شد.

وزیر ایالت جورجیا که در سال ۲۰۲۰ یکی از ایالات بحث‌برانگیز در مورد تقلب انتخاباتی بود، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد تا آن لحظه حدود یک میلیون نفر به‌صورت غیر حضوری رأی داده‌اند.

در انتخابات سال ۲۰۲۰، ترامپ و نزدیکانش ده‌ها پرونده شکایت علیه آرای پستی و غیر حضوری مطرح کرده و ادعا کرده بودند اکثر تقلب‌ها به نفع بایدن از این طریق انجام شده است. با این حال در نهایت هیچ کدام از این پرونده‌های قضایی نتیجه‌ای در بر نداشتند.

ترامپ روز شمارش آرای الکترال انتخابات در صحن کنگره در مقابل ساختمان آن سخنرانی‌ کرده و ادعاها درباره تقلب گسترده در انتخابات را تکرار کرد. پس از اتمام سخنرانی ترامپ، هواداران او به سمت کنگره یورش بردند که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

کمیته‌ منتخبی در مجلس نمایندگان آمریکا که در حال بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ است اعلام کرده با ارسال احضاریه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته مقابل این کمیته حاضر شده و اسناد لازم را ارائه دهد.

آمریکا در آستانه انتخابات کنگره وارد التهاب شد

آمریکا در آستانه انتخابات کنگره وارد التهاب شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    جهت اطلاع اصلاح طلبان فاسد که بعه دموکراسی آمریکایی غش و ضعف رفته و عشوه گری می کنند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس