کد خبر 142978
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳

ریس سازمان بسیج مستضعفین گفت:متاسفانه ما در عرصه معرفي بانوان شهيده هنوز در اول راه هستيم چرا كه تا كنون توانسته‌ايم شايد 10 تن از 7000 بانوي شهيده را معرفي كنيم.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در اين مراسم سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ابعاد عظيم جهاد زنان در انقلاب و دفاع مقدس براي نسل امروز بسيار ناشناخته است و شايد عرصه‌اي به اين غربت و مظلوميت در جهاد فرهنگي و انقلابي نداشته باشيم. خيلي از ارزش‌ها در اين عرصه براي جامعه پنهان مانده، به گونه‌اي كه حتي براي خواص نيز به خوبي تبيين نشده است.

وي خاطرنشان كرد: رمزگشايي از عرصه جهاد و مقاومت زنان مي‌تواند فضاي جديدي را در پيشبرد انقلاب و ارزش‌هاي آن ايجاد كند. همچنين معرفي اين بانوان شهيده مي‌تواند در داخل كشور باعث تثبيت انقلاب مي‌شود. در سطح بين‌الملل نيز كمك بسياري براي شناساندن انقلاب اسلامي مي‌كند و باعث مي‌شود بستر تحولات بشري را به ارمغان بياورد.

سردار نقدي گفت متاسفانه ما در عرصه معرفي بانوان شهيده هنوز در اول راه هستيم چرا كه تا كنون توانسته‌ايم شايد 10 تن از 7000 بانوي شهيده را معرفي كنيم. اگر اين عرصه به خوبي تبيين شود بخش بزرگي از آسيب‌ها كه گريبانگير زنان و دختران جامعه ماست برطرف خواهد شد چرا كه اين شهيدان مانند اقيانوسي هستند كه خيلي از ناپاكي‌ها را از صحنه جامعه محو مي‌كنند.

سردار نقدي با اشاره به عملكرد دستگاه‌ها در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي تصريح كرد: بسياري از دستگاه‌ها و دست‌اندركاران پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه بانوان مي‌كوشند تا آسيب‌ها را كاهش دهند اين در حالي است كه آنها هيچ افق روشن‌كننده‌اي را در پيش روي خود نمي‌بينند. تبيين حماسه، ايثار‌ و ارواح آرماني شهيدان زن براي جامعه حركتي است كه مي‌تواند به يكباره صدها برابر از آسيب‌ها را كاهش دهد و نتيجه بخش باشد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين يادآور شد: يكي از بزرگترين اتهاماتي كه از سوي استكبار به ما وارد مي‌شود بي‌اعتنايي به حقوق زنان است. آنها مي‌خواهند ما را از اين طريق منزوي كنند اما اگر بتوانيم اين عرصه را خوب تبيين كنيم تمام اين اتهامات عليه كشورمان بي‌اثر خواهد شد..

سردار نقدي درباره كتاب شهيده مريم فراهانيان نيز اظهار كرد: اين كتاب؛‌ كتاب خوبي است و نويسنده به خوبي توانسته است شرايط زماني را از يكديگر تفكيك كند و اين ابتكاري در خاطره نويسي و بيان زندگينامه شهيدان ما به شمار مي‌رود. همچنين فيلم مستندي كه درباره شهيده مريم فرهانيان ساخته شده است بسيار جذاب و اثرگذار است و قابليت انتشار و نمايش در سطح بين‌المللي را دارد.

وي خاطر نشان كرد: فيلم‌ها و آثاري كه ساخته مي‌شوند بايد پيوست تبليغي و تدريجي در جامعه داشته باشند تا اثرگذار شوند. براي اينگونه كارها نيز بايد طرح و نقشه مناسبي داشته باشيم چرا كه يك كتاب و يا فيلم بدون سناريوي تبليغاتي در جامعه شناخته نخواهد شد.

سردار نقدي خطاب به مسئولان و برگزاركنندگان كنگره ملي زنان شهيده نيز گفت: مسئولان بايد به كنگره ملي زنان شهيده توجه و دقت خاصي داشته باشند چرا كه فعاليت آنها فعاليتي تبليغي نيست بلكه نشر ارزش‌هاي هشت سال دفاع مقدس است. اگر اين كار صورت نگيرد دشمن دست به كار خواهد شد تا جامعه ما را دچار آسيب‌هاي اجتماعي كند.

وي در پايان گفت:‌اگر امروز در كشورهايي مانند بحرين مصر و يمن‌، بانوان‌ با حجاب اسلامي جهاد مي‌كنند برگرفته از مكتب اسلام و انقلاب اسلامي كشور ما است. اگر معارف عظيم انساني را استخراج كنيم قطعا شاهد اتفاق‌هاي عظيم در سطح جهان خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار ايسنا در اين مراسم، با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس بسيج مستضعفين و سردار علي فضلي جانشين بسيج مستضعفين، مينو اصلاني رئيس بسيج جامعه زنان كشور، سردار ملكي جانشين سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس‌ سپاه‌ و بسيج‌ و دكتر جعفري رئيس بسيج صدا و سيما از كتاب و فيلم زندگاني «شهيدان نسرين افضل» و «مريم فرهانيان» رونمايي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس