کد خبر 1429471
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
پامپئو: ارتش آمریکا روی چینِ دیکتاتور تمرکز کند

وزیر خارجه و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی دولت دونالد ترامپ در ادامه اظهارنظرهای تند خود علیه پکن، رئیس‌جمهور چین را «دیکتاتور بی‌رحم» خواند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر موضوعات مختلف ادامه دارد، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی توییتری رئیس‌جمهور چین را هدف اظهارنظر تند خود قرار داده است.

برگزاری نشست اخیر کنگره حزب حاکم کمونیست چین و تمدید دبیرکلی و ریاست جمهوری «شی جین پینگ» در این کشور برای پنج سال دیگر، همچنان در حال گرفتن واکنش از سوی شخصیت‌های آمریکایی است.

در ادامه روند واکنش‌ها، مایک پامپئو که در زمان دولت سابق دونالد ترامپ ابتدا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در پیامی توییتری به شدت علیه رئیس‌جمهور چیم موضع گرفت.

وزیر خارجه سابق آمریکا نوشت: «تصاحب کامل قدرت توسط شی جین پینگ، غافلگیرکننده نیست. او یک دیکتاتور بی رحم کمونیست است. این تهدیدی واقعی است و این چیزی است که ارتش ما باید رویش تمرکز کند».

اظهارنظر تند مایک پامپئو علیه رئیس‌جمهور چین و نسخه تجویزی او به ارتش آمریکا برای تمرکز کردن روی این موضوع در شرایطی انجام شده که او چه در زمان دولت ترامپ و چه بعد از آن همواره مواضعی تند علیه چین اتخاذ کرده است.

این چهره جمهوری‌خواه آمریکایی اخیرا در سخنرانی برای اندیشکده محافظه‌کار «هادسون» هم شدیدا علیه چین و حزب کمونیتس حاکم این کشور موضع گرفته بود.

به ادعای وزیر خارجه سابق و مدیر پیشین سیا، حزب کمونیست چین، متجاوز است و به اقداماتی از قبیل دزدیدن مشاغل آمریکایی، صدور اطلاعات غلط و پروپاگاندا و اهریمن سازی از ایالات متحده دست می‌زند.

فهرست بلندبالای اتهام‌زنی‌های مایک پامپئو علیه چین و سران حزب کمونیست این کشور در حالی مطرح شده که تنش‌های دولت آمریکا و چین بر سر دخالت‌های واشنگتن در امور تایوان و برخی دیگر از مسائل تنش‌زا در روابط دو کشور همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا طی ماه‌های اخیر هر از چند گاهی در توییتر خود علیه چین موضعگیری کرده است. پامپئو اواخر مرداد ماه در پیامی نوشته بود:  تایوان یک کشور آزاد و مستقل است و متعلق به چین نیست. مدرک می‌خواهید؟ ورود من به چین ممنوع است به‌خاطر اینکه حزب کمونیست چین را در قبال اقداماتش مسئول شناختم .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 2
    به نظرم هر حرفي در مورد چين ميزنه درسته ، در آينده مشخص ميشه که اين چين موزی چه هيولاييه حالا ببينيد
  • هادی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    چین از آمریکا هم کثیف تره شما تصور کن آمریکا از خاورمیانه بره و جاشو چین پر کنه!
  • ش. AE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    کل مردم ایران هم روی تو متمرکز شدن برای به درک رساندن و انتقام سردار دلها حاج قاسم فعلا از سوارخ موش پیام‌میدهی حتی یک عکس جدید نداری بالاخره یک جا وا میدی تا انتقام این مرد میدان رو ازت نگیریم آروم نمی نشینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس