مسکو: از تماس‌های اوکراین و انگلیس درباره فناوری بمب اتم مطلع هستیم

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت دفتر ریاست جمهوری اوکراین و نمایندگانی در انگلیس درباره دستیابی کی‌یف به فناوری بمب اتمی در تماس هستند.

به گزارش مشرق، «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع زیستی، شیمیایی و پرتویی روسیه اعلام کرد مسکو از تماس اوکراین با انگلیس برای دستیابی به فناوری سلاح اتمی اطلاعاتی در دست دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کریلوف گفت: «از تماس‌ها میان دفتر ریاست جمهوری اوکراین و نمایندگان بریتانیا درباره دستیابی احتمالی به فناوری سلاح اتمی اطلاعاتی در دست داریم».

وی در ادامه بر نگرانی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره استفاده اوکراین از تسلیحات رادیواکتیو یا سلاح اتمی با تخریب پایین و مقصرنمایی روسیه در این زمینه تأکید کرد.

کریلوف افزود: «هدف چنین تحریکاتی متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح کشتار جمعی در جبهه اوکراین است تا بتواند یک کارزار سنگین ضد روسی را در تمام جهان به راه اندازد و اعتماد جهانی به روسیه را تضعیف کند».

این مقام ارشد روس گفت: «در نتیجه چنین تحریکاتی از طریق بمب‌های رادیواکتیو، کی‌یف جمعیت‌های محلی را تحریک و موج مهاجرت از کشور به سمت تمام اروپا را تشدید کرده و فدراسیون روسیه را تروریست اتمی جلوه دهد».

اسپوتنیک نوشت، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی درباره توان اوکراین برای ساخت بمب‌های رادیواکتیو را در اختیار دارد. برای مثال ممکن است اوکراینی‌ها از اورانیوم موجود در نیروگاه چرنوبیل برای این منظور استفاده کنند.

کریلوف هشدار داد: «طبق اطلاعاتی که ما در دسترس داریم، دو شرکت اوکراینی دستورالعمل‌های به‌خصوصی برای ساخت این به‌اصطلاح بمب‌های کثیف را در اختیار دارند. کار بر روی این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد».

علاوه بر کریلوف، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز امروز (دوشنبه) تهدید مقامات اوکراینی به استفاده از نوعی بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس را واقعی و تهدید جدی توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت رژیم کی‌یف آشکارا تهدید کرده که از «بمب کثیف» استفاده می‌کند و وزارت دفاع روسیه نیز این اطلاعات را به غرب داد، حال می‌خواهند باور کنند یا خیر.

همچنین شب گذشته شویگو در تماس همتایان خود از آمریکا، فرانسه و ترکیه در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از این نوع بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس و خاک این کشور قویاً ابراز نگرانی کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هانا IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 2
    در آینده نزدیک کشورهای مثل یمن و اوکراین همن سلاح های را خواهد داشت که دشمنان شان دارند
  • عمو IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 1
    چه بازیهای فتنه گرانه ایی از اوکراین در حال انجام است. خرید سلاح و مهمّات از کشورهای مختلف در طرفی از قضایا بود حالا حرفهای اینچنینی. در مورد این قضایای فروش تسلیحات نظامی و دلالان اسلحه بین المللی و جنگ افروزان فتنه گر و اتّفاقات بعدی روابط بین روسها و انگلیسها و کشورهای دیگر حتّی خطرات آتی حمله روسها به کشورهای حامی اوکراین باید با سرعت در سازمانهای جهانی بحثهای جدّی صورت بگیرد. قدرت گرفتن اشخاص و گروهها با هر توانی در اضلاع مختلف تروریسم بین المللی در هر نقطه جهان خطری جدّی برای جوامع بشری محسوب می شود.
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 1
    نتیجه حلفه به گوشی وادمک بودن اکراین اشکارترشده حلقه شیطان جنایتکاران غرب وامریکا چگونه درتمام این سالها درجنایتهای مختلف دست دارندواین کارکثیفشان راتکرارمیکنند واکنون توسط دستنشانده شان اکراین ومردمش رانابودمیکنند وامیدواریم خداوند ریشه جنایتکاران غرب وامریکارانابودگرداندانشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس