چرا پل جوادیه روی سه پایه ایستاده است؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ از پل کابلی و معلق جوادیه، به عنوان یکی از مقاوم‌ترین پل‌ها در برابر زلزله در جهان نام برد که می‌تواند بزرگ‌ترین زلزله‌ها را تحمل کند و محلی برای عبور و مرور خودروهای امداد و نجات در مواقع اضطراری باشد.

به گزارش مشرق، علی‌محمدکریم‌پور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶با بیان این مطلب گفت: «پل جوادیه نتیجه تلاش جمعی از کارگران زحمتکش و مهندسان ایرانی در شهرداری تهران است. طرح معماری این پل برگرفته از سوزن ریل قطار است و با توجه به اینکه معبری برای عبور و مرور قطار و محلی برای اتصال شمال و جنوب تهران بود، طراحی نقشه آن اهمیت زیادی داشت که البته طراحی این پل را می‌توان از المان‌های جدید عصر انقلاب دانست.»

معاون شهردار منطقه۱۶ افزود: «این طراحی هنرمندانه چالش بزرگی برای سازه مهندسی بود چرا که عمده پل‌ها در روی ۴ پایه بنا شده است، اما این پل مشابه سوزن قطار بر روی سه پایه قرار دارد.»

وی افزود: «پل جوادیه ۲۱۰ متر طول دارد که ۸۴ متر آن شیب راه شمالی ‌ـ  جنوبی‌ است و ۱۰۴ متر و نیم آن معلق است بدان معنی که یک ساختمان ۳۳ طبقه را از وسط توسط کابل نگه داشته باشیم و هیچ پایه‌ای زیر آن نباشد و همچنین ۳۰ متر عرض دارد به این شکل که یک ساختمان ۱۰ طبقه از وسط توسط ۱۲ دسته کابل حفظ شده باشد.»

کریم پور افزود: «همه قطعات این پل دارای‌ شناسنامه کمی و کیفی هستند. جوش پل‌ها نیز به ۲ روش تست شده است. این پل از مقاوم‌ترین پل‌ها در برابر زلزله است و می‌تواند بزرگ‌ترین زلزله‌ها را در تهران تحمل کند و محلی برای عبور و مرور خودروهای امداد و نجات و اورژانس در مواقع اضطراری برای نجات مردم باشد.»

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    این خبر مثل این میمونه که شهردار ناحیه در منطقه یک در مورد پل صدر اطلاعات بدهد.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام خدا لعنت کنه شهرداری که این پل زدن داخل جوادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس