کد خبر 1429230
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

در شهرهای بزرگی مانند استانبول به دلیل شلوغی و ترافیک پس از خستگی یک هفته، نیاز به استراحت و آرامش است. یکی از این مکان برای استراحت جنگل بلگراد استانبول است. این جنگل مکانی خوبی برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته با خانواده و دوستان است. این جنگل برای پیک نیک، دویدن، دوچرخه سوارای و گردشگرانی که به دنبال هوای تازه هستند، یک مکان بسیار خوب است.

جنگل بلگراد استانبول، یکی از اولین مکان‌ هایی است که در شرقی‌ ترین نقطه شبه جزیره چاتالکا قرار دارد. جنگل بلگراد نام خود را از سفیر سلطان سلیمان اعظم در بلگراد گرفته است، در این جنگل هزاران گونه گیاهی مختلف وجود دارد که تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه ای و اروپای مرکزی است.  در جنگل بلگراد ده ها نوع حیوان مختلف می توانند زندگی کنند، زیرا شکار در منطقه ممنوع است. این منطقه جنگلی وسیع است، که در حدود 20 کیلومتری استانبول واقع شده است و یک نمای زیبا و لذت بخش از شهر را فراهم می کند.

جنگل بلگراد استانبول را در پاییز از دست ندهید

عکس جنگل بلگراد استانبول

آشنایی با جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد با حدود 5500 هکتار جنگل و بسیاری از گونه های پرندگان و حیوانات، پناهگاهی آرام است. این جنگل دارای مخازن وسیعی است که قرن‌ ها آب مورد نیاز شهر را تامین می‌کرده است . جنگل بلگراد که به دوران بیزانس می ‌رسد، برخی از این آب انبارهای تاریخی را در خود جای داده است، که بیشتر آنها در قرن هجدهم ساخته شده اند.

این جنگل که بین نواحی شمالی شهر و دریای سیاه قرار دارد، تنها در 15 کیلومتری شمال میدان تقسیم واقع شده است و یکی از معدود فضاهای سبز باقی مانده در استانبول است.

جنگل بلگراد از دیرباز یک منبع طبیعی مهم برای استانبول بوده است. این جنگل بیش از13 هزار هکتار وسعت دارد و به عنوان منبع آب برای شهر عمل می کند و شبکه ای از قنات ها و آب انبارها هنوز در جنگل وجود دارد.  امروزه این جنگل تنها یک چهارم اندازه اصلی خود است، اما یکی از محبوب ترین مقاصد استانبولی هایی است که سعی می کنند از روزمرگی شهر فرار کنند.

علت نامگذاری جنگل بلگراد در استانبول

در زمان سلطان سلیمان اعظم در حین بازگشت از لشکرکشی صرب ها در سال 1521 اسیران بلگرادی زیادی را به کشور خود آورد. تمامی این افراد در یک مکان قرار دارد و آن ها در آنجا روستایی ساختند و نام آن را بلگراد گذاشتند.

مرد م ترکیه روستاییان را بیرون کردند چون آب شهر را آلوده کرده بودند. بعدها این مکان تبدیل به یک منطقه تفریحی و جنگلی سرسبز شد ، به همین خاطر این جنگل از آن زمان تا کنون به نام  بلگراد نامیده شد. در دوره عثمانی به جنگل بلگراد اهمیت جدی داده شده است، سلاطین آن را قلب شهر می دانستند.

گیاهان و جانوران جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد جنگل بلگراد یک فرار عالی برای استانبولی ها و افراد خارجی است. دسترسی به این مکان که طبیعت فوق العاده ای دارد بسیار آسان است. بسیاری از مردم در اینجا اوقات بسیار لذت بخشی را سپری می کنند.

این جنگل دارای ترکیبی لذت بخش از درختان از جمله شاه بلوط، راش، توس شرقی، ممرز معمولی و شاه بلوط آناتولی است. بسیاری از انواع پرندگان و حیوانات مانند راسو، آهو و مار و حتی روباه یا گرگ را می توانید در این جنگل مشاهده کنید. البته موجودات دیگری نیز در این جنگل زندگی می کنند، اما هیچ حیوان وحشی مانند شیر، خرس یا گرگ در این جنگل وجود ندارد. جدای از آن، بسیاری از گونه های پرندگان، گراز وحشی، گوزن را نیز می توانید بیابید.

در جنگل بلگراد چه باید کرد؟

در جنگل بلگراد گردشگران و مردم محلی ترکیه می توانند یک صبحانه فوق العاده با منظره ای شگفت انگیز از دریاچه را میل کنند، می توانید در مناطق مختلف این جنگل باربیکیو کباب به راه بیاندازید. همچنین می توانید در این جنگل به دوچرخه سواری، دویدن، کمپینگ با دوستان و خانواده ی خود بپردازید. این جنگل که امروزه به عنوان تفرجگاه مورد استفاده قرار می گیرد دارای سدهای تاریخی است که برای رفع نیاز آبی ساخته شده است. جنگل بلگراد در هر فصل از سال بسیار زیبا است.

چه زمانی به جنگل بلگراد برویم؟

اگر نمی خواهید در زمان ازدحام به این جنگل بروید و از لحاظ خود لذت ببرید. بهترین زمان در ساعات صبح و در روزهای وسط هفته می باشد. در مورد فصل ها نیز باید بگوییم، بهترین زمان برای بادید از جنگل بلگراد استانبول فصل بهار و پاییز جزو ایده آل ترین فصل ها برای بازدید از جنگل بلگراد هستند. تمام فضای سبز جنگل، تمام اکسیژن و صدای جیر جیر پرندگان را به عمیق ترین شکل احساس کنید.

چگونه به جنگل بلگراد برویم؟

جنگل بلگراد در شرقی ترین قسمت شبه جزیره چاتالکا قرار دارد. در شرق تا بسفر و در شمال به دریای سیاه امتداد دارد. اگر می خواهید با وسیله نقلیه شخصی خود به این جنگل بروید، باید به سمت مسلک سریر بروید.

می ‌توانید از طریق باهچکوی به گوکترک برسید و برای رسیدن به اینجا از گوکتورک به جنگل بلگراد برسید. اگر قصد دارید با اتوبوس به این جنگل بروید . اتوبوس ها روزهای شنبه و یکشنبه حرکت می کنند و از ساعت 6:30 صبح زود شروع به کار می کنند.

هزینه ی بلیط ورودی جنگل بلگراد

برای کسانی که می خواهند به جنگل بلگراد بیایند، تنها باید هزینه ی پارکینگ ورود به این جنگل در طول روزهای هفته را پرداخت کنید. هزینه ورودی خودرو در آخر هفته 11 لیر است، در طول هفته می توانید خودروی خود را با 5 لیر وارد کنید و هزینه ی ورودی دوچرخه نیز رایگان است.

برای اطلاع از قیمت پرواز ارومیه استانبول، پرواز شیراز استانبول، پرواز مشهد استانبول به سایت آنلاین تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های را بدون واسطه تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس