حشره خواری

سوپرمارکت‌های انگلستان فروش وعده‌های غذایی ارزان قیمت طبخ شده با حشرات را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش مشرق، سوپرمارکت‌های بزرگ سراسر انگلیس در پی بحران اقتصادی، افزایش هزینه‌های زندگی و هشدارهای بانک‌های غذایی در اروپا، مردم را به خوردن وعده‌های غذایی ارزانی تشویق می‌کنند که از حشرات درست شده اند.

یک کاربر توئیتر در این خصوص نوشت: فرودشگاه‌های بزرگ در انگلیس فروش وعده‌های غذایی طبخ شده با حشرات را آغاز کرده اند و آن‌ها را به عنوان منبع غذایی سرشار از پروتئین و ارزان قیمت به افراد می‌فروشند.

این در حالی است که پیشتر دکتر «این هی چو» محقق کره‌ای گفته بود در تحقیقاتی با هدف تامین منابع پروتئیتی، اعلام کرده بود که از حشرات می‌توان برای این منظور استفاده کرد. او می‌گوید اخیرا، خوردن حشرات به دلیل افزایش هزینه پروتئین حیوانی و همچنین مسایل زیست محیطی مرتبط، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پروتئین حشرات

خوردن حشرات در بسیاری از نقاط جهان مرسوم نیست و مردم تنها می‌دانند که باید حشرات را از اطراف خود دفع کنند. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند با فروش میل ورم‌های کاملاً پخته شده به عنوان تنقلات ترد و شور، نظر مردم را تغییر دهند، اما استقبال مصرف کنندگان چندان گسترده نیست.

تحقیقات پژوهشکده انگلیسی کانتار نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی در انگلیس طی ۱۲ هفته منتهی به ۲ اکتبر به ۱۳.۹ درصد رسیده و به این ترتیب ۶۴۳ پوند دیگر به صورت‌حساب سالانه مردم انگلیس در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی اضافه شده است.

 جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹.۹ درصد رسیده است که در تاریخ چهار دهه گذشته بی‌سابقه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 1
    میزاشتید کفن ملکه خشک میشد بعد به حشره خواری میفتادید اون همه ثروت رو باخودش به گور برد؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 4
    بگید بیان اینجا همه مردم از خوشی و وضع خوب زندگی شیش لیک میزنن اونها حشره میزنن اینجا فکر کنم چند وقت دیگه للف هم پیدا نشه واسه خوردن چون بحران آب هم داریم
  • اسی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 0
    بیچاره ها چیزی برای خوردن ندارن.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 3
    آخیش دلم کباب شد تورمشان 13درصده؟ من کشوری رو میشناسم که سال 96سیب زمینی توش 1000تومان بود الان 20هزار تومان شده در حالی که حداقل حقوق 1500بوده شده5600این در حالیه که حق ندارن جیکشون دربیاد چون اگه دربیاد دشمن خوشحال میشه و اگر هم اشتباه کردن صداشون دراومد با باتوم باید بزنی توسرشون تا آدم بشن
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 2
      اونجا سالیانه افزایش حقوق ندارن. وقتی میگن تورم ده درصد و مواد غذایی ۲۰ درصد یعنی دقیقا به همین میزان قدرت خرید کم شده. همین الان میخوان اعتصاب کنن که حقوقها ذه درصد اضافه بشه
  • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 3
    چرا اینقدر دروغ میگید همه دنیا بدبختن فقط ایرانیها در ناز و نعمتن از خدا نمیترسید؟
  • رضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 0
    خودتحقیرا به خط البته اینا بعداز این فرمایشات میرن دوسیب نعناشونو میزنن
  • تورج IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    آقا کسی می تونه منوتو و ایران اینترنشنال رو این زیر تگ کنه لامصبا کورن
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 0
      بهتر از خودمون اینا رو میبینن و میدونن. ولی تا به نفعشون نباشه خبری رو منتشر نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس