هشدار نماینده جمهوریخواه درباره تبعات نامزدی ترامپ در انتخابات

لیز چنی نماینده جمهوریخواه هشدار داد اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا خود را به عنوان نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد کند، ممکن است «حزب محافظه کار جدیدی» تشکیل شود.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اظهارات خانم چنی که در انتخابات مقدماتی کنگره در مقابل نامزد مورد حمایت ترامپ شکست خورد درحالی مطرح شده که وی تشکیل حزب ثالث برای به چالش کشیدن رئیس جمهوری سابق را رد نکرده است.

چنی در مصاحبه با برنامه «میت د پرس» شبکه ان بی سی گفت اگر ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه شود این حزب فروخواهد پاشید و یک حزب محافظه کار جدید به جای آن ظهورخواهد کرد. من فکر می کنم که حزب جمهوریخواه یا از جایی که اکنون در آن قرار داریم به عقب برمی گردد که بسیار خطرناک و سمی است و یا حزب دچار فروپاشی خواهد شد و یک حزب جدید محافظه کار پدید خواهد آمد.

وی درباره این که آیا به عنوان نامزد حزب ثالث در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: همان طوری که گفتم ما هر کاری را که لازم باشد انجام خواهیم داد. او (ترامپ) هرگز بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا نخواهد شد.

چنی که معاونت کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به کنگره بعد از انتخابات سال ۲۰۲۰ را برعهده دارد درباره نامزدهای جمهوریخواهی که از سوی ترامپ حمایت می شوند، گفت: آنها اکنون خطرناک تر از رقبای دموکرات شان هستند.

چنی افزود: من فکر می کنم شما باید به مردم یادآوری کنید که همه موظف هستند، از قانون اساسی دفاع کنند و وظیفه دارند آنچه را که درست است انجام دهند.

چنی پیشتر درباره جدی بودن جلسه شهادت ترامپ در کمیته تحقیقات حمله به کنگره هشدار داده و گفته بود: اجازه نمی‌دهیم ترامپ این جلسه را مانند اولین مناظره انتخاباتی‌اش با جو بایدن به ابتذال کشانده و به سیرک تبدیل کند.

این کمیته روز جمعه به صورت رسمی ترامپ را احضار کرد و از او خواست تا ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در مقابل اعضای این کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

دختر دیک چنی، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، در رای‌گیری درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات میان دوره ای کنگره از دیگر هم حزبی مورد تائید ترامپ شکست خورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    خخخ غیر از ترامپ شما محافظه کاران کسی رو ندارین که یا ترامپ یا الزایمری بایدن جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس