کشتی امیدهای جهان| یک طلا و یک نقره حاصل کار روز دوم آزادکاران/ 3 طلا و یک برنز در انتظار شاگردان درستکار

تیم ملی کشتی آزاد امیدهای ایران در روز دوم رقابت های آزاد با یک طلا و یک نقره به کار خود پایان دادند.

به گزارش مشرق، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و تیم ایران توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۴ از سد مانوئل خاندزرتسیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد مقابل هورست لهر قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از آلمان با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه ۷ بر ۸ مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. محمودجانلود در این گروه در کشتی نخست با نتیجه ۱۰ صفر سید اسلام حسینی از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۴ ساموئل آلوارز از پورتوریکو را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. محمودجانلو در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۱۱ مقابل اریک آروشانیان از اوکراین مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۵ تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۷ بر ۷ از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد یحیی توماس از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب گئورگی الباکیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی با توجه به نرسیدن سر وزن قانونی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ واسیل سووا از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ریچارد وق از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرپیرا در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر از سد ارطغرل آگجا از آلمان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد تانر اسلوان از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- احمت دومان (ترکیه) ۳- کامیل کریموف (اوکراین) و بکزات آلماز اولو (قرقیزستان) ... ۹- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- وازگن توانیان (ارمنستان) ۲- حمزه آلاجا (ترکیه) ۳- ریوما آنراکو (ژاپن) و اریک آروشانیان (اوکراین) ۵- کیان محمودجانلو (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) و کانان هیبت اف (آذربایجان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ولادمیر گامکارلیدزه (گرجستان) ۲- دولت یرگش (قزاقستان) ۳- آرمان آواگیان (ارمنستان) و کارتر استاروکی (آمریکا)
۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- تانر اسلوان (آمریکا)  ۳- اسلام الیاس اف (آذربایجان) و واسیل سووا (اوکراین)

مسابقات پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) هم به شرح زیر است که فینالیست ها باید فردا شب شب برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان خود بروند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ مغلوب آسیل آیتاکین از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ عصمت جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه ۴ بر صفر به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله به مصاف تموری برواشویلی از گرجستان می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند برای کسب مدال برنز، به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحیسن فیروزپور در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با  نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با فیض اله آکتورک قهرمان اروپا از ترکیه کشتی می گیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان می رود.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست و در رده بندی تیمی گرجستان با ۷۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، اوکراین با ۶۳ امتیاز دوم است، ایران با ۵۹ امتیاز در جایگاه سوم حضور دارد و ترکیه، آمریکا و ارمنستان به ترتیب با ۴۸، ۴۷ و ۴۶ امتیاز در جایگاه های چهارم تا ششم قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس