رعد و برق

اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به نفوذ سامانه بارشی، وزش باد شدید موقتی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و وزش باد شدید و در مناطق جنوبی و غربی خیزش موقت گرد و خاک هشدار داد.

به گزارش مشرق، اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی، رگبار باران گاهی با رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید ازظهر شنبه( ۳۰ مهرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه( ۳ آبان‌ماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه درارتفاعات استان، یک شنبه درارتفاعات و مناطق غربی استان، دوشنبه در نیمه شمالی و غربی استان و سه‌شنبه در ارتفاعات شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده، کاهش دید به دلیل وجود مه، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به کشاورزی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران انجام اقدامات لازم توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه از افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی و غربی خیزش موقت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از ظهر شنبه (۳۰ مهرماه) تا اواخر وقت سه شنبه(۳ آبان ماه) در استان تهران به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پروازپیش‌بینی می‌شود.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران انجام اقدامات لازم توسط عوامل ذیربط در دستورکار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس