آشنایی با آخرین حریف تدارکاتی ایران/ رقیب سرسخت برای تیم‌های حاضر در جام جهانی

تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در آخرین بازی تدارکاتی خود به مصاف نیکاراگوئه برود.

به گزارش مشرق، با اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تیم ملی کشورمان قرار است در آخرین دیدار خود قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۱۹ آبان به مصاف نیکاراگوئه که پس از انجام شدن برخی امور، این بازی در تهران برگزار می‌شود.

هدف کی‌روش از انتخاب این تیم به عنوان یک حریف سبک و در واقع تمرینی، بالا بردن ارزیابی فنی  ملی‌پوشان لیگ برتری و تعدادی از لژیونرها است. هرچند نیکاراگوئه با حضور در رتبه ۱۴۲ رنکینگ فیفا و ۱۶ شانزدهم کونکاکاف حریف سختی برای تیم ملی کشورمان محسوب نمی‌شود اما نباید از یاد برد که تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز برای رسیدن کی‌روش به اهداف تاکتیکی به ترتیب به مصاف ترینیداد و توباگو و لیتوانی رفت که آنها نیز در دنیای فوتبال، جزء تیم‌های ضعیف محسوب می‌شوند.

این تیم آمریکای شمالی تاکنون حضور در جام جهانی را تجربه نکرده و البته فقط ۵ دوره در مسابقات جام ملت‌های کونکاکاف(گلد کاپ) شرکت کرده است که رتبه ششم سال ۱۹۶۷ بهترین رتبه تاریخ حضور  نیکاراگوئه در این مسابقات است.

سرمربیگری آبی و سفیدها(لقب نیکاراگوئه) در حال حاضر برعهده مارکو آنتونیو فیگوئروا ۶۰ ساله، هافبک اسبق تیم ملی شیلی است. 

آشنایی با آخرین حریف تدارکاتی ایران/ رقیب سرسخت برای تیم‌های حاضر در جام جهانی

بیشتر بازیکنان نیکاراگوئه در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کنند اما در کشورهایی مثل السالوادور، کاستاریکا، لیتوانی، نروژ، لیتوانی و گواتمالا هم لژیونرهایی دارد.

از خوان باررا، مهاجم ۳۳ ساله تیم گواستاتویا گواتمالا که با به ثمر رساندن ۲۳ گل در ۷۲ بازی ملی، بهترین گلزن تاریخ این کشور محسوب می‌شود، می‌توان به عنوان ستاره اصلی نیکاراگوئه نام برد.

نیکاراگوئه از ابتدای سال ۲۰۲۲ در ۱۲ بازی آمار ۴ برد، ۴ مساوی، ۴ باخت، ۲۱ گل زده و ۱۴ گل زده را ثبت کرده است. از طرفی این تیم در دو بازی پایانی خود مقابل قطر و غنا که میزبان و یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی هستند با اختلاف فقط یک گل و به ترتیب با نتایج دو بر یک و یک بر صفر شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس