درخواست دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری در تیم ملی ویتنام

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران برای گرفتن هدایت تیم ملی ویتنام اقدام کرده است و یکی از گزینه‌های سرمربیگری در ویتنام محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران باوجود اینکه با تیم کشورمان جواز صعود به مسابقات جام جهانی قطر را به دست آورد، از این تیم اخراج شد. اسکوچیچ با کسب نتایج فراتر از انتظار، صعود راحت و زودهنگامی را با ایران به جام جهانی قطر تجربه کرد اما بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال و با روی کار آمدن مهدی تاج، از نیمکت ایران اخراج شد تا کارلوس کی روش جای او را بگیرد.

اسکوچیچ که امید داشت نخستین حضورش در جام جهانی را در قالب مربی ملی تجربه کند، این روزها بیکار ننشسته و به دنبال پیدا کردن تیمی جدید است.

طبق اعلام سایت VTC ویتنام، اسکوچیچ قصد دارد جانشین « پارک هانگ سئو» برای هدایت تیم ملی ویتنام بشود. به نوشته این رسانه، اسکوچیچ اولین نفری است که برای هدایت ویتنام درخواستش را ارائه کرده است.

این سایت برای معرفی گزینه سرمربیگری ویتنام، نوشت: «دراگان اسکوچیچ به تازگی برای سمت سرمربیگری تیم ویتنام اقدام کرده است. آقای اسکوچیچ در ماه جولای امسال درست پس از کسب جواز حضور با تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ توسط فدراسیون فوتبال ایران اخراج شد.

تصمیم فدراسیون ایران یک شوخی تلقی شد زیرا آنها این بهانه را به کار بردند که اسکوچیچ در ۲ بازی از ۳ بازی اخیر خود شکست خورد؛ با وجود اینکه این مربی بیش از ۸۰ درصد برد داشت. به گزارش رسانه‌های ایران، علت اصلی از دست دادن شغل اسکوچیچ درگیری و اختلاف در رختکن بوده است. تیم ایران دو دسته داشت که نیمی از آنها از آقای اسکوچیچ حمایت می‌کردند و نیمی دیگر خواهان خروج این مربی بودند.»

 این در حالی است که فدراسیون فوتبال ویتنام چند روز پیش خبر جدایی پارک هانگ سئو سرمربی کُره ای خود را تایید و اعلام کرد که این جدایی با توافق و تفاهم صورت گرفته است.

درخواست دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری در تیم ملی ویتنام

اسکوچیچ پیش از این علاقه داشت سرمربی تیم ملی فوتبال عراق بشود اما طبق تاکید رسانه‌های عراقی، وزیر ورزش این کشور با انتخاب اسکوچیچ مخالفت کرده بود. همچنین فدراسیون ایران علاقه داشت اسکوچیچ را بعد از برکناری، به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کند که این مربی کُروات، پیشنهاد فدراسیون را نپذیرفته بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس