کد خبر 1427981
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
بهانه بورل درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعای بی‌اساس همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد: اتحادیه مصمم است هر کاری که می تواند در قبال هرکه در حمایت از تجاوز روسیه دخیل است، انجام دهد."

به گزارش مشرق ، "جوسپ بورل" روز پنجشنبه در آستانه نشست دو روزه شورای اروپا به خبرنگاران گفت که تصمیم اتحادیه اروپا درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران را به اطلاع حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان رسانده است.

او در پاسخ به این سئوال که اقدامات بعدی اتحادیه علیه ایران چه خواهد بود؟ گفت: اول باید ببینیم چه می‌شود؟ باید آن را اجرا کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. اما این یک تصمیم بسیار مهم است.

شورای اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) سه شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی ایرانی را به اتهام واهی "دخالت در تحویل پهپاد به روسیه" تحریم و اعلام کرد که دارایی ‌آن‌ها مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

براساس تارنمای شورای اتحادیه اروپا، این شورا همچنین قصد دارد تا تحریم هایی را علیه دو شخصیت حقیقی و دو شخصیت حقوقی ایرانی دیگر به ادعای واهی "حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین" اعمال کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای واهی ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

این ادعاهای واهی در حالی مطرح شده است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ است، اما طرف‌های غربی با ارسال گسترده تسلیحات نظامی مخرب، شعله های آتش جنگی را که آغاز کرده اند، شعله ورتر می کنند.

در همین ارتباط، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان امروز در توییتی از تماس تلفنی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و در آن ضمن یادآوری موضع جمهوری اسلامی در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مریم IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    تو بمیر
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    جنگلی های وحشی اروپایی فکر می کنند هنوز جهان در قرون سیاه استعماری شان قرار دارد و می توانند هر کاری می خواهند بکنند!!!!!!!!!! ایران که چو باغی خرم بهار بود را طی دو قرن استعمار از جهان پیشرفته عقب انداختند و حالا تحمل پیشرفت ایران در هر اندازه و هر موضوعی را ندارند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    آقای بورل. خودش در جنگل با تارزان بزرگ شده است. عفت کلام ندارد .گفتمان سیاسی بلد نیست .
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    از این اروپایی وحشی بپرسین چرا در مقابل تجاوز 7 ساله به یمن ساکتین و خفه خون گرفتین؟
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    از این اروپایی وحشی بپرسین چرا در مقابل تجاوز 7 ساله به یمن ساکتین و خفه خون گرفتین؟
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    اصولأ چرا مبادلات نظامی ما با کشورهای هم پیمان باید پنهانی باشه چرا آمریکا و ناتو حق داره به کشوری مانند عربستان برای به خاک و خون کشیدن کودکان‌ یمنی هر گونه کمک‌ نظامي و تسلیحاتی کند اما ایران نمی‌تواند برای حفظ منافع خود ارتباطات نظامی داشته باشد آخه این چه ديکتاتوری مدرنی است که بر جهان‌ حاکم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس