تقابل هوایی روسیه و انگلیس بر فراز دریای سیاه

«بن والاس» در سخنانی مدعی شد که دو جنگنده روسیه حدود یک ماه پیش یک هواپیمای نظامی غیرمسلح انگلیس را رهیگری کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی مدعی شد که دو جنگنده روسیه روز ۲۹ سپتامبر یک هواپیمای نظامی غیرمسلح انگلیس را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع انگلیس افزود: من در گفتگو با همتای روس خود نگرانی از این موضوع را به او ابلاغ کردم و او در پاسخ گفت که این حادثه به علت نقص فنی رخ داده است. به نظر نمی‌رسد این اقدام تنش آفرینی عمدی بوده باشد. حفظ ارتباط با وزارت دفاع روسیه برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه یا به وجود آمدن سو تفاهم حائز اهمیت است.

بن والاس در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همه فناوری‌های پیشرفته موجود برای حمایت از اوکراین استفاده می‌کنیم و به آموزش نیروهای اوکراینی ادامه می‌دهیم. ما نیروهای خود را در استونی با هدف جلوگیری از طمع ورزی روسیه بسیج می‌کنیم. اولویت ما توسعه نیروی هوایی و مجهز ساختن آن به جت‌های جنگنده است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین اتهام بی اساس ارسال پهپادهای ایرانی برای روسیه را تکرار کرد و گفت: با وجود اینکه ایران تکذیب می‌کند، اما این کشور در حال تجهیز روسیه به پهپاد است.

این اتهامات واهی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که وزارت خارجه کشورمان به صورت مکرر آن را رد کرده است. روسیه نیز هدف از طرح چنین اتهاماتی را تحت فشار قرار دادن ایران و شانه خالی کردن از تعهدات هسته‌ای عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس