.

جنگنده میگ-۳۱ روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس را رهگیری کرد.

به گزارش مشرق، روسیه اعلام کرده برای فراری دادن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس که به مرز روسیه در دریای قطب شمال تجاوز کرده بود جنگنده میگ-۳۱ خود را به پرواز درآورد.

وزارت دفاع روسیه گفته که هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ را بر فراز  دریای «بارنتز» رهگیری کرد. مسکو گفته این هواپیما وارد حریم هوایی روسیه شده بود.

کانال ۱ تلویزیون روسیه گزارش داد: «جنگنده میگ-۳۱ برای رهگیری هواپیمای روسیه به پرواز درآمد. خدمه جنگنده روس، هواپیمای متجاوز را به خارج از حریم هوایی‌مان هدایت کردند.»

رسانه‌های روسیه گفته‌اند که هواپیمای شناسایی انگلیس، هواپیمایی است که از آن برای مأموریت‌های نظارت الکترونیکی-رادیویی استفاده می‌شود.

این اتفاق در منطقه «سویاتوی نوس» در استان «مورمانسک» به وقوع پیوسته که مقر جبهه شمالی نیروی دریایی روسیه در آن قرار دارد.

این منطقه همچنین محل استقرار بعضی از تأسیسات و پایگاه‌های نظامی روسیه است.

یک نماینده پارلمان انگلیس در واکنش به این اتفاق گفت: «به نظر می‌رسد کسانی که چنین رمان‌های مضحک و تحریک‌آمیزی صادر می‌کنند فراموش کرده‌اند چطور یگان مرزی ما ناوشکن انگلیسی را که وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود را متوقف کردند.»

از شروع نبرد روسیه با اوکراین، انگلیس متحد درجه یک آمریکا بارها از اوکراین حمایت کرده و انواع سلاح‌ها را به این کشور ارسال کرده است.

طی روزهای اخیر، در نشست وزرای دفاع اروپایی وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد موشک‌های دقیق هدایت شونده با برد ۸۰ کیلومتر و سامانه‌های راکتی چندگانه به اوکراین می‌فرستد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در نشستی با همتایان اروپایی وعده کرد، «تعداد چشمگیری» از موشک‌های دقیق هدایت‌شونده «M۳۱A۱» با بُرد ۸۰ کیلومتر ارسال می‌کند. این مقام انگلیسی گفت، علاوه بر این موشک‌های هدایت‌شونده، سامانه‌های راکتی چندگانه موسوم به (MLRS) به اوکراین تحویل خواهد داد.

والاس گفت: «این‌ها جدیدترین بسته حمایت نظامی است که نیروهای مسلح اوکراین را قادر می‌سازد به دفاع در برابر تهاجم روسیه و استفاده کور آن‌ها از توپخانه دوربرد ادامه دهند».

وزیر دفاع انگلیس افزود: «حمایت متداوم ما این پیام روشن را ابلاغ می‌کند: بریتانیا و جامعه بین‌المللی با این جنگ غیرقانونی مخالف است و شانه‌به‌شانه اوکراینی‌ها، کمک‌های نظامی دفاعی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا در برابر تهاجم "ولادیمیر پوتین"،  رئیس جمهور روسیه از خود دفاع کنند.»

تداوم حمایت لندن  از اوکراینی‌ها در جنگ در حالی انجام می‌شود که به اذعان مقام‌های اروپایی، در صورتی که این جنگ تا زمستان ادامه پیدا کند، مردم کشورهای حامی اوکراین در اروپا و آمریکا باید در گرسنگی و سرما وارد سال جدید شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    تداوم این جنگ نشون میده ملت ابله اروپایی و آمریکا اگر بفهمند که چقدر رهبرانشون به فکرشون هستند! یه زمستان توی آستین دارند براشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس