معترضان در پاریس

در روزهای اخیر مردم کشورهای اروپا و از جمله فرانسه در اعتراض به تورم و پیش رو بودن زمستان سخت و مشکل مواجهه با سرما و مشکلات دیگر به خیابان‌ها آمده و خواستار خروج کشورشان از جنگ اوکراین هستند اما ...

به گزارش مشرق ، یکی از فصل مشترک‌های جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل کشور با جریان معاند و ضدانقلاب در خارج از کشور، سانسور چهره واقعی دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی و ارائه تصویر دروغین از زندگی در غرب است.

این طیف اینگونه القاء می‌کند که غرب مهد آزادی و حقوق بشر و احترام به حقوق زنان است. از سوی دیگر این جریان طوری القاء می‌کند که گویی شهروندان آمریکایی و اروپایی در بهترین شرایط زندگی کرده و به هیچ عنوان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی‌کنند. بر همین اساس این جریان با توهین و تحقیر مردم ایران، زندگی در غرب را «زندگی نرمال» جا زده و با شعارهای دروغینی همچون «زن، زندگی، آزادی» آرزو می‌کنند که روزی ایران بتواند شبیه به کشورهای غربی از جمله فرانسه شود.

اما این روزها باز هم تشت رسوایی این جماعت از بام افتاده و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی روزهای ملتهبی را سپری می‌کنند. در روزهای اخیر مردم کشورهای اروپا و از جمله فرانسه در اعتراض به تورم و پیش رو بودن زمستان سخت و مشکل مواجهه با سرما و مشکلات دیگر به خیابان‌ها آمده و خواستار خروج کشورشان از جنگ اوکراین هستند اما دولت فرانسه با گاز فلفل و باتوم و ضرب و جرح شدید از آنها استقبال کرده است.

در این میان پلیس با معترضین زن نیز به سختی برخورد کرده و آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده است. با اینحال فعالین جریان معاند که تعدادی از آنها در فرانسه نیز مقیم هستند به هیچ عنوان به این اتفاقات واکنش نشان نداده و حتی یک کلمه نیز درباره آن نمی‌نویسند. همچنین خبری از هم‌صدایی سلبریتی‌های اروپایی و آمریکایی با معترضین نیست و هیچ اسمی از معترضین نیز در شبکه‌های اجتماعی‌ترند نمی‌شود.

این تنها بخشی از چهره بدون روتوش دیکتاتوری دولت‌های غربی است. دولت‌هایی که ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان هستند و در تضییع حقوق زنان نیز رکورددار بوده اما خود را حامی حقوق بشر و حقوق زنان جا می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    3 0
    دولت دیگه برای همیشه باید اینستاگرام این برنامه کثیف خانواده خراب کن رو جوری فیلتر کنه که با هیچ فیلتر شکنی هم نشه بازش کرد و تحت تاثیر اشغال طلبا و ننه من غریبم بازیشون قرار نگیره
  • مرادی FR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 0
    از شبکه تروریستی ابتر نشنال و اصلاح طلب ها که سرمایه اسراییل هستند چه انتظاری باید داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس