قاضی‌زاده هاشمی: پاداش پایان خدمت جانبازان از این ماه پرداخت می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد.

به گزارش مشرق امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در گفتگوی خبری به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک ریشه دارد و آن ریشه، احساس عزت و اعتماد به نفس یک ملت است، مردمی می‌توانند تمدن ساز باشند که در گام اول خود و توانایی‌های خود را باور کنند و برای این خود باوری جان خود را فدا کنند.

وی به نقش آذربایجان غربی در فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشتاز تولید تمدن در ایران اسلامی است و نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشته است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: فرزندان این خطه از خاک ایران اسلامی مجاهدت‌های بیشماری را در طول دوران‌های مختلف از خود به نمایش گذاشته‌اند و همچنان در حال حفظ و حراست پیوند خود با جمهوری اسلامی، امام و امت و ولایت هستند.

وی با اشاره به توطئه افکنی دشمنان در دوران‌های مختلف گفت: اگر می‌خواهیم یک سرزمین با عزت داشته باشیم و مردم نیز بتوانند از رفاه قابل قبولی برخوردار باشند نیاز است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در کنار همگان به عنوان هماهنگ کننده این امور در حال خدمت است همچنین در این راستا نیز بودجه‌ای برای انجام کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این سازمان رسیدگی به مشکلات جامع هدف، اعم از مشکلات معیشتی و اشتغال فرزندان و همچنین برطرف کردن نیازهای درمانی است که با تمام قوا در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.

وی در مورد ثبت وصیت نامه‌های شهدا گفت: تقریباً می‌توان گفت تمام وصیت نامه‌های شهدا ثبت و بایگانی شده و ثبت و ضبط خاطرات آنان نیز در حوزه‌های مختلف در حال انجام است.

قاضی زاده هاشمی به تبدیل وضعیت فرزندان ایثار نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند، در این خصوص ابهامات زیادی وجود داشت که تمامی این موضوعات با بخشنامه‌های مختلفی که سازمان اداره استخدامی ابلاغ کرد مرتفع شد و اینک نیز در فاز اجرا قرار دارد.

وی گفت: امسال همت بلندی در خصوص اشتغال برداشته شده و اعتبارات این حوزه نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است با این حال در سال جاری محدودیت اعتباری برای متقاضیان اشتغال نخواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به برنامه‌های سفر خود به آذربایجان غربی اشاره و افزود: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، دیدار با نخبگان و کارآفرین و حضور در جلسه شورای عالی ترویج از جمله برنامه‌های سفر به استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین در این سفر از مناطق زلزله زده خوی بازدید خواهیم کرد و در جریان آخرین وضعیت این منطقه مطلع خواهیم شد و همچنین مرکز جامع اقامتی، رفاهی، توانبخشی و ورزشی ایثارگران نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    آیا این فرهنگ رو بین فرزندان خودتون هم ترویج می کنید تا بجای اینکه خبرشون رو از کانادا و آمریکا و انگلیس بشنویم خبرشون رو از جبهه های حق علیه باطل بشنویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس