کره شمالی صدها گلوله توپ به مرزدریایی حائل با کره جنوبی شلیک کرد

ارتش کره جنوبی از اقدام همسایه شمالی خود در شلیک ده ها گلوله توپ به سمت مرزهای دریایی حائل بین دو طرف خبر داد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی روز سه شنبه از اقدام همسایه شمالی خود در شلیک گلوله‌های توپ به نزدیکی مرزهای دریایی دو طرف خبر داد.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی حدود ۱۰۰ گلوله توپ را به سمت ساحل غربی و ۱۵۰ گلوله را به ساحل شرقی آن شلیک کرد.

ارتش کره جنوبی افزود که این گلوله‌ها در داخل مناطق دریایی حائل که دو کره آن را به موجب توافق منعقده در سال ۲۰۱۸ در راستای جلوگیری از بروز تنش‌ها ایجاد کرده بودند، فرود آمد.

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که از روز یکشنبه در وضعیت اضطراری قرار گرفت چرا که به گفته آن پیش بینی می‌شود کره شمالی بزودی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، یک مقام مسئول در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در گفتگوی تلفنی با یونهاپ گفت: با توجه به امکان انجام اقدامات تحریک آمیز نظامی از سوی کره شمالی در هر وقت چه این اقدامات آزمایش هسته‌ای یا شلیک موشک باشد دفتر ریاست جمهوری در وضعیت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد.

منابع کره جنوبی همچنین گفتند که «یون سوک یول» رئیس جمهور این کشور طی تعطیلات آخر هفته دستور کار رسمی ندارد اما گزارشات در خصوص تحرکات و اقدامات نظامی کره شمالی را مستقیماً دریافت می‌کند.

کره شمالی از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۲۰ آزمایش موشکی را انجام داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 1
    جیگردار نژاد اسیای شرقی است
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    دم جناب آقای کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس