کاردار ایران در لندن خطاب به سفیر آلمان: از رفتار ریاکارانه خود شرمسار باشید

کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به یاوه گویی سفیر آلمان به سابقه تجاوزات آلمان و عدم پایبندی این کشور به برجام اشاره و عنوان کرد: آلمان با آن سابقه، از مجازات یک ملت متمدن سخن می‌گوید! از رفتار ریاکارانه خود شرمسار باشید.

به گزارش مشرق، سید مهدی حسینی متین کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (سه شنبه) ۲۶ مهر ماه در توئیتی در واکنش به یاوه گویی «میگل برگر» سفیر آلمان در انگلیس که با طرح ادعاهای بی اساس درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر برای مجازات ایران شده، نوشت: آلمان با آن سابقه تجاوزات، از مجازات یک ملت متمدن سخن می‌گوید!

وی با بیان اینکه اتهامات بی اساسی مطرح شده است، تصریح کرد: روابط خارجی قانونمند ایران با دیگر کشورها ارتباطی به دیگران ندارد و قابل مداخله نیست.

حسینی متین خطاب به سفیر آلمان در لندن نوشت: آلمان باید از رفتار گذشته خود و عدم پایبندی به تعهداتش در برجام و دورویی و رفتار ریاکارانه‌اش شرمسار باشد.

به گزارش فارس، «میگل برگر» سفیر آلمان در لندن در توئیتی با طرح اتهامات بی اساس درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین، خواستار مجازات ایران با اعمال تحریم‌های بیشتر شده است.

طرح این اتهامات بی اساس در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران ارسال سلاح به یک طرف جنگ در اوکراین را بارها رد کرده‌اند.

در همین خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (سه شنبه) ۲۶ مهر ماه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت خواند و این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و  هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

کنعانی با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدارها و تماس‌های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و اوکراینی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عمو IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 13
    ما هر دو آریایی هستیم باید بهترین راههای مسالمت آمیز رو در روابط بین دو کشور داشته باشیم.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      11 0
      آریایی؟؟؟؟ نژادپرستی از بدترین خدعه های شیطان است. همه ما بنده خدا هستیم. ان اکرمکم عندالله اتقاکم
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 0
      آریایی ؟!!خخخخ آلمان نوچه آمریکاست چرا شما از فهمیدن ساده ترین بدیهیات و واقعیت عاجزید و شعر میگویید.
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    11 0
    آلمان کیلویی چند؟ هر خر و اشغالی که نبایستی برای ملتهای مستقل دیگه تصمیم بگیره
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    12 0
    آلمان تا ابد باید بخاطر مواد شیمیایی که به صدام داد تا با آن فجایایی مثل حمله شیمیایی به حلبچه و سردشت شرمنده باشد، اینها وحشی های متمدن نما هستند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 0
    خدایا! یک انتقام سختی از این استعمارگران اروپایی که سلاح به عربستان برای کشتار مردم یمن فروختند بگیر که نظیرش را از قوم عاد و ثمود گرفتی
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 0
    هنوز آثار بمبهای شیمیایی که آلمان در آن دست داشت در کشور میتوان دید
  • علوی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 0
    چرا می ترسید؟ بگید ما به هر کشوری که صلاح بدونیم طبق قوانین بین المللی سلاح می فروشیم به هیچ کسی هم مربوط نیست.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    حضرت عباسی شما با کیا میخواید مذاکره کنید!
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    روسها عمدا موضوع رو افشا کردن تا ایران رو هم متحد خود در جنگ نشون بدن
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    صحبت های کاردار اعتبار و ارزش ندارد زیرا مزدور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس