خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*به دلیل استقبال مخاطبان گرامی از خبرهای کوتاه با عنوان "روایت مشرق از گوشه و کنار سیاست" و همچنین درخواست های متعدد و مکرر کاربران برای افزایش روزهای انتشار این اخبار، بنا داریم به حول و قوه الهی در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته، خبرهای کوتاه را منتشر نماییم. یکی از مزیت های این طرح، تازه تر بودن خبرها و سرعت بیشتر در انعکاس آنها خواهد بود.


*در جلسه افطار دولت و مجلس، دکتر احمدی نژاد از نمایندگان خواسته صرفه جویی را از مجلس آغاز کنند و جلوی برخی ساخت و سازهای مربوط به قوه مقننه را در این برهه بگیرند. احمدی نژاد در این جلسه تاکید کرده من همان احمدی نژاد سال 84 هستم و از شدت کار امروز چند ساعتی فشارم افتاده بود.

*قرار است سفرای جدید ایران در چند کشور مهم بزودی معرفی شوند. این افراد در حال طی کردن دوره سند خوانی هستند. برخی از این سفرا از زیر مجموعه وزارت ارشاد و میراث فرهنگی هستند.

*برخی از نیروهای نزدیک به قالیباف معتقدند در صورتی که وی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران که جزو یکی از گزینه های ریاست جمهوری اصلاح طلبان است در انتخابات ثبت نام نخواهد کرد.

*در جلسه اصلاح طللبان درباره چگونگی ورود به صحنه انتخابات بحث های مفصلی شروع شده است. اکثریت اصلاح طلبان معتقدند باید با نگارش نامه محرمانه ای که توسط خاتمی تنظیم می شود به صحنه سیاسی کشور بازگردیم. اعضای جلسه پیشنهاد داده اند در این نامه محرمانه که به واسطه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب تقدیم می شود اصلاح طلبان تلویحا از فتنه 88 برائت بجویند. خاتمی به این پیشنهاد روی خوش نشان داده است.


*نوار سخنرانی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که در جلسه ای خصوصی مطالبی را درباره خرافه گرایی و نحوه مدیریت مشکلات ایراد شده به دست یکی از رقبای انتخاباتی وی افتاده است. وی در این جلسه مطالبی را مطرح کرده که تقطیع آنها می تواند موجی از اعتراض را علیه وی سامان دهد. برخی درصددند با این نوار از این کاندیدا باجگیری کنند. 

*مرد خاکستری اصلاحات معتقد است اعتماد به هاشمی رفسنجانی آنها را دچار انشقاق و شکست خواهد کرد. وی در جلسه ای گفته امثال اکبر گنجی ها کجا هستند که مانع بازیگردانی هاشمی در صحنه سیاسی کشور شوند.


*دولت قطر اقدام به تشکیل پادگان نظامی برای آموزش معارضان سوری نموده است. در این پادگان ماکت های بزرگی از مکان های حساس دولتی دمشق توسط طراحان هالیوود ساخته شده تا معارضان آموزش هایی را جهت نحوه بمبگذاری و یا تصرف آنها بگذرانند.

*سعید حجاریان در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است:" در صورتی که اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی معرفی نکنند رقابت شدیدی میان اصولگرایان کلید خواهد خورد که در این میان بسیاری از اسرار آنان و حتی نظام افشا خواهد شد و این دستاورد کمتر از حضور در عرصه رقابت ریاست جمهوری نخواهد بود."
حجاریان همچنین در این جلسه گفته:" به نظر من نظام برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات چراغ سبز نشان خواهد داد تا وحدت میان اصولگرایان حفظ شود."

*نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر نشان می دهد میزان آرای احمدی نژاد در شهرهای کوچک و روستاها تفاوت چندانی با سه سال قبل نکرده است.

*برخی منابع خبری از انهدام یک پادگان آموزش معارضان سوری در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه خبر می دهند. در این عملیات که توسط نیروهای ویژه ارتش سوریه انجام شد تلفات سنگینی به معارضان وارد شد اما با سانسور رسانه های غربی و عربی مواجه شده است.

*بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی بیش از 330 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور حفر شده که تاثیر ویرانگری روی سفره های آب زیرزمینی گذاشته و باعث خشکی قنات ها و چشمه های بسیاری شده است.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی ستاد انتخاباتی خود در تقاطع اتوبان ستاری- آبشناسان کرده است. وی معمولا ساعتی از شب را در این ستاد گذرانده و برای حاضران دستورالعمل هایی را صادر می کند.

*حضور برخی مدیران دولتی با خودرو های گرانقیمت در محل کار و یا برخی جلسات و همایش ها تاثیر نامطلوبی بر نگاه مردم داشته است. در حالی که دکتر احمدی نژاد زندگی ساده و به دور از تجملی داشته و در دولت نهم شرط رفت و آمد مدیران با خودروهای ساخت داخل را گذاشته بود اما با سهل انگاری های انجام شده موجی از تجمل گرایی در میان مدیران کلید خورده است.در هفته گذشته رفت و آمد یکی از استانداران با ماشینی لوکس و خارجی در چند همایش بازتاب منفی میان شرکت کنندگان داشته است.

*سرکرده گروهک بهاییت در تبریز دستگیر شده است. از منزل وی تعداد قابل توجهی از اسناد دولتی و قضایی که جعل شده اند به دست آمده است.

*ایران صاحب بالاترین نرخ تولد فرزند پسر در دنیا شده است. در حالی که بر اساس قانون طبیعت میزان تولد جنس نر در برابر ماده در بالاترین وضعیت به 103 در برابر 100 می رسد این رقم در سال گذشته در ایران به 1/105 در جنس مذکر به 100 در جنس مونث رسید که از نظر جمعیت شناسان یک رکورد جهانی است.


*میزان تلفات معارضان سوری طی 20 روز اخیر از مرز 6 هزار نفر گذشته است. همچنین بیش از 5 هزار نفر از آنان خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند. تعداد مجروحان شورشیان هم از مرز 10 هزار نفر گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان انتخابات مجلس رو تحریم کردند وقتی دیدند 31 میلیون نفر(64درصد) رای دادند فهمیدند مردم به تحریم آنها اهمیتی ندادند و خاتمی هم علت رای دادنش همین بود پس آنها صداقت ندارند و لیاقت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رو ندارند
  • ناشناس ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    هاشمی اول خودش برائت کنه و دست و صورتش را از این جریان بشوره بعد نامه خاتمی رو ببره.
  • جواد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    هاشمی =شکست از فردای هیچکس چیزی معلوم نیست همینطور که در گذشته شاهد بودیم امروز + فردا_ من که معلوم نیست اصلا در انتخابات شرکت کنم
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    مگر سوريه چقدر مخالف دارد كه 6هزار نفر آن كشته وبيش از 5هزار نفر آن نيز تسليم شده است
  • عبدی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    آقای ناشناس مگر در اخبار و سایت های مختلف نخوندی که بسیاری از این مخالفان سوری مزدوران خارجی و عوامل القاعده و...... هستند
  • حسن ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    یعنی 21 هزار تروریست تو سوریه بوده؟ نکنه اینا مردم سوریه باشن شما دارید سر ما کلاه میذارید ؟
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    خاتمي ضربه خودش را به نظام زد و توبه دير موقع چه خاصيتي داره؟ چرا شما ميخواهيد به زور وي را توبه دهيد؟ توبه وي چه خاصيتي دارد و چه دردي از دلهاي پرخون ما دوا ميكند؟
  • محمد حسن ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    چی شد که دوباره از احمدی نژاد تعریف و تمجید می کنید؟؟!! حتما فهمیدید که نمی تونید محبوبیتش رو کم کنید با سیاه نمایی... امیدوارم منتشر کنید
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    عشق است مشایی . رییس جمهور بعدی
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    کدوم تعریف؟
  • ناصر ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    توبه خاتمی یک سیاست است این روش منافقان است
  • ناصر ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    احمق اینا ارتش قطر ترکیه غرب وتمام کسانیکه با دین مخالف هستند
  • ناصر ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    فعلا دنیای غرب مثل ایران همه دنیا مخالف شده اند تا اسرائیل آسیبی نبیند
  • ناصر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    پس برو بمیر
  • ناصر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    ای ساده اندیشان خاک عالم بر سرتان
  • ناصر ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    احسنت علی آقا
  • ياسين ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    اگه مزدوراي اردني ، ليبيايي، افغاني، عراقي ،منافقاي ايراني، فلسطيني،لبناني و ... را از اين آمار كم كني متوجه ميشي
  • مختاری ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام خدا کند دکتر قالیباف که خدا وکیلی نشان داد در سطح مدیریت شهری نظیر ندارد انتخاب شود.لطفا کمی به تغییرات ایجاد شده در اطراف محلی زندگی خود بیندازید. حقیقت حرف تا عمل معلوم میشود.
  • عبدی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    مگر در اخبار و سایت های مختلف نخواندی که بسیاری از این مخالفان مزدوران خارجی و عوامل القاعده و...... هستند
  • عبدی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    مگر در اخبار و سایت های مختلف نخواندی که بسیاری از این مخالفان سوری مزدوران خارجی و عوامل القاعده و...... هستند
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    شنیدی میگن مردم عقلشون به چشمشونه؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    عشق است حاج باقر
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    فقط اقامحسن
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    جفت چشای بدخواهان رییس جمهور مردمی و ولایتمدار کورشه
  • محسن ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 0
    اوه.اوه چه دعوای برید بخوابید سحر بیدار نمی شوید
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 0
    خیلی نادونی
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 0
    با این طرز تفکر هرچی سرمون بیاد حقه مونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس