عربستان پزشک زن تونسی را به خاطر حمایت از مقاومت لبنان زندانی کرد

دستگاه قضایی عربستان سعودی یک پزشک زن تونسی مقیم این کشور را به خاطر حمایت از مقاومت لبنان به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عربی ۲۱ امروز سه شنبه به نقل از یک شهروند تونسی نوشت که دستگاه قضایی عربستان سعودی به دلیل نوشتن یک توئیت برای خواهر وی که پزشک مقیم این کشور است، ۱۵ سال حبس صادر کرده است. 

این شهروند تونسی به رادیو « جوهره اف ام » گفت که خواهر۵۱ ساله اش و به اتهام «توهین به نظام و دشمنی علیه نظام حکومتی از طریق شبکه های اجتماعی» زندانی شده است.

به گفته وی، خواهرش که از سال ۲۰۰۸ در عربستان اقامت داشته است در  ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰ به اتهام گذاشتن یک پست توییتری در حمایت از «حزب الله لبنان» بازداشت شد.

این شهروند تونسی با اشاره به اینکه ارتباط با خواهرش قطع شده است، گفت: تعدادی از دوستانش در تماس خانواده ام با آنها خبر بازداشت خواهرم را تایید کردند. 

وی افزود: این نشان می دهد که بازجویی از او یک سال تمام ادامه داشته است.

این شهروند تونسی تاکید کرد که خانواده اش چندین بار با کنسولگری تونس در ریاض برای ورود به این پرونده تماس گرفتند اما فایده ای نداشت و از رئیس جمهوری و وزارت امور خارجه خواستند تا در این زمینه ورود کنند.

برپایه این گزارش، مقامات تونس در این رابطه هنوز هیچ توضیحی نداده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    لعنت خدا بر این قوم ملحدین آل صهیود ، تنها کشور اسلامی در دنیا ک شعار پرچمش " لا إلة إلا اللة محمد رسول اللة " و هرکس که میگه لا اله الا الله محمد رسول الله آن را یا بازداشت یا تعقیب یا شکنجه یا بقتل می رسانند ، کفار و مشرکین در نماد و ماسک اسلامی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    بیا این کشور دوزاری برای توییتی که از دید خودش برخلاف منافعش می بینه چه حکم سنگینی میده! به نظرم تمام خبرگزاری ها و صدا و سیما باید روی این جور اخبار در سایر کشورها، اخبار متعددی بدن تا سطح درک مردم بالا بره. تا قوه قضاییه بتونه با افراد مختلف چه داخل چه خارج چه مشهور چه عادی، چه داخل کشور چه خارج کشور احکام مناسب بازدارنده صادر کنه. حکم حبس، پرداخت جریمه نقدی به نفع آسیب های عمومی و خصوصی، انجام خدمات عمومی به نفع آسیب دیدگان، محرومیت از فضای مجازی. حکم حبس هم فعلا تعزیری ببرن که اگه در آینده تکرار شد حتما بیافتن زندان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس