کد خبر 1426768
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
ناراحتی آمریکا از دیدار پوتین و محمود عباس

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، واکنش تند آمریکا را به دنبال داشت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت:‌ «از شنیدن اظهارات محمود عباس در دیدار با رئیس جمهور پوتین عمیقاً نا امید شدیم».

این مقام آمریکایی مدعی شد:‌ «جایگاه پوتین بسیار دورتر از آن است که بخواهد به‌عنوان یک شریک بین‌المللی، به شکل سازنده‌ای به اختلافات فلسطین و اسرائیل رسیدگی کند. روسیه حامی عدالت و قوانین بین‌المللی نیست».

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بدون اشاره به جنایات و مداخلات واشنگتن در کشورهای غرب آسیا و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: «در عوض، رئیس جمهور [جو] بایدن تعهد آمریکا به مدت چند دهه برای یافتن راه‌حلی سازنده و تلاش برای رسیدن به صلح پایدار مورد نیاز برای پیشبرد ثبات و رفاه در تمام خاورمیانه را به نمایش گذاشته است».

محمود عباس در دیدار با پوتین در حاشیه نشست قزاقستان گفته است: «ما به آمریکا اعتماد نداریم و شما موضع ما را می‌دانید. ما به این کشور اعتماد نداریم و به آن‌ها اتکا نمی‌کنیم و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم بپذیریم که آمریکا تنها طرف درگیر برای حل مسائل است».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «از مواضع روسیه در مقابل مردم فلسطین رضایت کامل داریم. روسیه حامی عدالت و قوانین بین‌المللی بوده و همین برای ما کافی است».

علاوه بر موضع‌گیری محمود عباس، گروه نفتی اوپک پلاس نیز هفته گذشته برخلاف درخواست واشنگتن اعلام کرد که تولید روزانه خود را دو میلیون بشکه کاهش خواهد داد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب در واکنشی تند گفت: «موافق این حرف اوپک پلاس نیستیم که این تصمیم فقط با مقاصد اقتصادی اتخاذ شده است».

او با اشاره به نزدیک شدن مواضع مسکو و ریاض گفت: «طی هفته‌های اخیر عربستان سعودی به طور علنی و خصوصی این پیام را به آمریکا مخابره کرد که قصد دارد تولید نفت خود را کاهش دهد. کاری که می‌دانستیم نفع روسیه را افزایش داده و تأثیر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد. این مسیری اشتباه است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    محمود عباس که خودش نوچه اسرایل
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    روسیه داره برای تفکرمقاومت همه کارمیکنه البته تشیع دورگین وراهیپمایی اربعینش وتوجه رسانه ای پویتین به راهبرداهای رهبری تاثیرکاملی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس