کد خبر 1426605
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱
ویتامینی که در درمان بیماری پارکینسون موثر است

هرکدام از ویتامین های فواید خاص خودشان را دارند. ویتامین ب یکی از ویتامین های بسیار پر خاصیت است که میتواند در درمان بیماری پارکینسون نیز کمکتان کند.

به گزارش مشرق، بیماری پارکینسون در کشور های بزرگی مثلِ ایران بیش از یک میلیون نفر را درگیر کرده است و هر سال هم به این تعداد اضافه می‌ شود. پارکینسون بیماری است که روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد؛ اما علت دقیق ابتلا به این بیماری هنوز مشخص نیست.

البته یافته‌ هایی از بعضی مطالعات وجود دارد که در کنگره های بین المللی هم مطرح شده اند و در مورد ارتباط ویتامین ب۱۲ و بهبود بیماری پارکینسون صحبت می کند. در این مطالعات بیش از ۸۰ هزار خانم پرستار و ۴۸ هزار پزشک آقا به یک پرسشنامه پاسخ داده اند.

این اطلاعات در مورد عادات رژیمی افراد بود و اینکه آنها از چه مکملی استفاده می کنند؛ همچنین مصرف ویتامین هایی مانند فولات، ویتامین ب۶ و ب ۱۲ در بین آن ها بررسی شد. این افراد به مدت ۳۰ سال یعنی هر چهار سال یک بار پرسشنامه پر کردند و از رژیم غذایی خود خبر دادند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد که ۴۹۵ زن و ۶۲۱ آقا از بین همه افرادی که به پرسشنامه ها پاسخ کامل داده بودند، به بیماری پارکینسون مبتلا هستند. بعد از این که عوامل دیگر مثل سن و سال، عادات مربوط به ورزش و جنبه‌ های مختلف رژیم غذایی مثلاً مصرف لبنیات و سیگار را بررسی کردند هم، به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر ویتامین b۱۲ باعث کاهش خطر بیماری پارکینسون می شود.

ویتامین ب ۱۲ چگونه کمک می کند؟

ویتامین ب ۱۲ می تواند عاملی برای عملکرد مناسب سیستم عصبی باشد. سطح بالای پلاسما هموسیستئین مغز و اعصاب مشکل ایجاد می‌ کند؛ اما مصرف ویتامین ب۱۲ سطح این مواد را کاهش داده و باعث می‌شود که عصب عملکرد بهتری داشته باشد و پیام های عصبی به بخش های مختلف بدن بهتر انتقال داده شود.

نتیجه این تحقیقات چه معنایی دارد؟

وقتی که صحبت از میزان مصرف ویتامین ب۱۲ می شود، همه چیز بر اساس نیازهای فردی بدن شما متفاوت خواهد بود؛ یعنی می توانید همیشه با مکمل، سطح ویتامین ب ۱۲ را بالا ببرید.

در حالت ایده آل باید اینکار را از طریق رژیم غذایی انجام دهید که البته گاهی اوقات چالش برانگیز است.

ویتامین ب ۱۲ در گوشت قرمز و محصولات لبنی وجود دارد؛ بنابراین افرادی که گیاه‌خوار هستند، معمولا با کمبود این ویتامین مواجه می شوند و در نتیجه بسیاری از افراد نیاز به مکمل پیدا می کنند.

افراد مبتلا به بعضی از بیماری ها مثل کرون، سلیاک یا کولیت هم معمولا با کمبود ویتامین ب۱۲ مواجه هستند که حتما باید مکمل آن را استفاده کنند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    یکنفر موقع حرف زدن چانه اش لرزش شدید دارد ان شاء الله به پارکینسون زودرس مبتلا شود فقط خدا زورش بهش میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس