تداوم دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و واکنش به حوادث زندان اوین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها و آشوب‌ها در ایران، در واکنش به آتش سوزی زندان اوین اعلام کرد که گزارش‌ها را با فوریت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی افزود: با سوئیس به عنوان حافظ منافع ‌خود در ایران در تماس هستیم.

این رویکرد مداخله گرایانه آمریکا در امور داخلی ایران در حالی است که همه مقامات واشنگتن از جو بایدن تا سخنگویانش آشکارا از تداوم ناآرامی‌ها در ایران حمایت و حتی اذعان کرده‌اند که تمرکز آنها به رغم ادعاها و شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، بر روی این ناآرامی‌ها متمرکز شده است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.

"کارین ژان پی یر" سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهار نظر بدون کوچکترین اشاره‌ای به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران از جمله تحریم‌های دارویی در دهه‌های اخیر ادعا کرد: ما درک می‌کنیم که دیپلماسی راه رسیدن به برجام است اما اکنون نگرانی و تمرکز ما بر مردم ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب با بهره برداری از حادثه زندان اوین به موضوع زندانیان دو تابعیتی اشاره کرد و خواستار آزادی آنها شد.

به گزارش مشرق، این موضعگیری‌های دولتمردان آمریکایی تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود در حالی است که چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته‌اند و با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 2
    چرا روسیه به کمک ایران در این شرایط نمیاد و تو دهن آمریکا نمی زند؟! چین هم که خوب بلده خودشو بزنه به خریت، جهت اطلاع سینه چاکان برادران کمونیست چین
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    شما بیخود می کنید.از یه طرف پول خرج می کنید شورش وبلوا درست کنین.واز طرف دیگه می گین اوضاعو پیگیری می کنیم.از اون طرف دنیا تو کار همه فضولی می کنید؟ اروپارو بیچاره کردین.بسه.بدبختها زمستان نمی دونن بلرزند یا گشنه بمونن.ما وعراق وافغانستان رو هم که انداختین تو آشوب واغتشاش نگران هم هستین؟؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    بدبختها صبح تا شب دارن خبر ایران رو پیگیری می کنند، الاغها چه جوری بهتون بفهمونن تا شرایط ایران در برجام لحاظ نشه ایران امضا نمی کنه،الاغ رو یکدفعه با چوب بزنن از یک راه دوبار نمیره اینها از الاغ هم الاغ ترن.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس