حمایت رابرت مالی از آشوب‌ها و طرح ادعای واهی علیه ایران

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچون دیگر مقامات دولت جو بایدن از برهم زنندگان نظم عمومی و آشوبگران در ایران بار دیگر حمایت و از برخورد با آنها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، رابرت مالی روز شنبه به وقت محلی در تداوم دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران مدعی شد: با آن‌که جای تعجب ندارد، اما متاسفانه دولت ایران به جای شنیدن معترضان مسالمت‌آمیز به تیراندازی به سوی آنها ادامه می‌دهد.

مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات رفع تحریم ها که این روزها همچون دیگر سیاستمداران آمریکایی، بر روی ناآرامی های ایران متمرکز شده است، مدعی شد که گفتگوهای ارزشمندی در این زمینه با فعالان حقوق بشر داشته است.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز از نقش همه کسانی که در داخل و خارج ایران صدای معترضان باشند، قدر دانی کرد.

هریس تاکید کرد که دولت بایدن در کنار این زنان و شهروندان ایرانی می ماند. 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ۱۵ مهرماه نیز در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (ان پی آر)  با مداخله در امور داخلی ایران ادعا کرده بود: آنچه ایالات متحده می‌خواهد دولتی در ایران است که به حقوق اساسی مردم خود احترام می‌گذارد.  این سیاست، تغییر رژیم نیست. سیاست حمایت از مردمی است که اعتراض مسالمت ‌جویانه می‌کنند، زیرا می‌خواهند بتوانند روسری نپوشند یا بتوانند به شکل عادی زندگی کنند اما با سیستمی مواجه می‌شوند و می‌شنویم که مقامات ایران، آمریکا، اسرائیل و دیگران را مقصر می‌دانند. نباید آنقدر به دور نگاه کنند باید به نزدیکتر در خانه نگاه کنند.

رابرت مالی مدعی شد: هیچ کس به خاطر ایالات متحده تظاهرات نمی‌کند. هیچ کس در ایران به خاطر ایالات متحده از دولت خود عصبانی نیست. آنها به خاطر سیاست های دولت خود عصبانی هستند.

جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا جمعه شب به وقت محلی در سخنانی با حمایت از تداوم ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان گفت: ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد.

بایدن با اشاره به مرگ "مهسا امینی" مدعی شد: آنچه در ایران بیدار شده، مرا متحیر کرده و فکر نمی‌کنم تا مدت زمان طولانی ساکت شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: زنان باید بتوانند آنچه را می‌خواهند بپوشند.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که این روزها همچون دیگر مقامات آمریکایی ابایی از پشتیبانی آشکار خود از ناآرامی ها در ایران ندارند، تاکید کرد که دولت بایدن به حمایت از آشوب‌ها ادامه خواهد داد.

 بلینکن روز جمعه به وقت محلی به همراه همکارانش، وندی شرمن قائم مقام وزیر امور خارجه و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که تمرکز خود را روی ناآرامی‌ها در ایران گذاشته‌اند تا به رغم ادعاهایشان بر دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته‌ای، آشوب‌ها در ایران را خودجوش و قابل توجه خواند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی اذعان کرد که تمرکز دولت بایدن بر آشوب‌ها در ایران است و تهران را متهم کرد آماده توافق نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد مذاکرات لغو تحریم‌ها، تمرکز آمریکا نیست و گفت: تمرکز کنونی ما بر شجاعت قابل توجهی است که ایرانیان از طریق اعتراضات مسالمت آمیز و استفاده از حقوق اساسی خود نشان می‌دهند. تمرکز کنونی ما حمایت و کمک به آنان است.

وندی شرمن قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا نیز چهارشنبه شب به وقت محلی گفت: من با شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده  گفت وگو کردم و از آنها خواستم از مجوز عمومی موسوم به دی -دو برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اضافی به مردم ایران استفاده کنند.

دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می کنند ولی چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته است، این بار نیز با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین‌ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راههای سنتی را در این زمینه آزموده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    سیاست خارجی ایران مبتنی بر حفظ منافع حزبی و بر اساس لجاجت هست نه منافع ملی و احترام متقابل!
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    غلط می کنی دخالت میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس